Beantwoorden
Christophedl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding

Ik zou graag poorten 51245 en 51246 openzetten op het niveau van de modem (model CBN CH6643E).

Als ik het goed begrepen heb moet ik hiervoor naar wireless modem - geavanceerde instellingen gaan.

Ik moet kiezen tussen "IPv4 Firewall & port forwarding" en "IPv6 Firewall & rules".

 

In "IPv4 Firewall & port forwarding" moet ik blijkbaar niet zijn want daar kan ik enkel poorten openzetten op het niveau van mijn PC (de eerste 7 cijfers van het IP-adres zijn namelijk al vooraf ingevuld - beginnend met 192 - en aangezien het IP-adres van de modem begint met 192 kan ik dit onmogelijk kiezen).

Blijft dus over "IPv6 Firewall & Rules" (uit de IPv6 test blijkt in elk geval dat mijn huidige verbinding IPv6 ondersteunt).

 

Wat moet ik nu concreet invullen in volgend scherm om die 2 poorten open te zetten op het niveau van de modem ?

 

Ik dacht zoiets maar is dit correct ?

 

Tags (1)
4 reacties
Christophedl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding

Correctie : Het IP-adres van mijn modem begint met 141, niet 192

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Port forwarding

Het is hier niet zozeer openzetten je gaat eerder forwarden.

Je gaat moeten kijken bij het eerst tab wat het IPv6 adres is van je Router ( het 141.x.x.x toestel )

 

Name : kies maar iets 😛

Protocol : TCP of UDP of beiden

port of range : 51245:51246

source : ANY

Destination HOST ( geef hier je IPv6 van je Router in vind je dit niet neem dan LAN )

 port of range : 51245:51246

mode : accepteer

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
Christophedl
Experienced Beetjesweter
Berichten: 5
Goed gevonden! Netjes! Primeur! It's your fourth party!

Port forwarding

Bedankt voor de tip maar het heeft helaas niet geholpen.

Alle poorten blijven gesloten, ook als ik de firewall van Telenet en van Windows uitzet.

Heb ook de modem vervangen maar niets helpt.

Ik ben echt ten einde raad ...

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Port forwarding

Is het de bedoeling dat je hier extern naar kunt surfen via je ip adres of een domein ? Dan moet je ook poort 80 forwarden.

 

Je moet ook dezelfde poorten forwarden op je router/accesspoint ( je 141.x.x.x apparaat )

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes