Beantwoorden
Tiebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarden FTP Server

Hey,

 

Ik heb op kleine windows server op mijn netwerk aangesloten.

En ik heb er ook FileZilla FTP server erop gezet met XAMPP.

 

Ik heb dus de poort 21 waar de ftp server op draait opengezet.

maar helaas is hij niet bereikbaar vanaf mijn webhosting pakket & Virtuale Private Server.

 

Het is dus de bedoeling dat er externe verbinding mogenlijk is.

Wie kan me helpen om dit op te lossen?

 

Alvast Bedankt

Tiebe

Tags (2)
0 Likes
5 reacties
KelvinUceta
Freshman Veelweter
Berichten: 174
De magic number! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! BINGO!

Portforwarden FTP Server

Dag @Tiebe,

 

Op een Windows Server ik zou gaan voor Windows FTP role onder Web Server (IIS). Is er bepaalde reden waarom je FileZilla FTP server op een Windows Server gebruikt?

Voor je PortFowarding zou ik niet aanraden om port 21 extern te gebruiken.

 

op "Mijn Telenet" - Telenet-modem - Geavanceerde instellingen

LocalHost IP - 21 - 21 - 21 - [21] - TCP- Actief

 

Edited:

PS: Je Windows Firewall niet vergeten configureren op Windows Server wordt niet automatisch gedaan

 

Grtz

 


Dubito, ergo sum
MOBO: ASUS TUF Z690-PLUS - CPU: Core i9-12900K - AIO: Corsair H100i Elite LCD
RAM: 32 GB DDR4 3200 Ghz - GPU: MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6G
OS: Win 11 Pro
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarden FTP Server

@Tiebe  Doen zoals @KelvinUceta  zegt maar ik zou poort 21 niet gebruiken extern dat is te gekend. Beter om een andere poort te gebruiken en portswitching te doen. Het is dan een kwestie om je correspondenten de juiste poort door te geven.

Dan is het zo:

lokaal IPadres - externe beginpoort bvb 10999 - externe eindpoort 11000 -interne begin poort 21 - interne eindpoort wordt dan op 22 gezet automatisch - protocol en actief.

Zo zorg je er ineens voor dat 10999 ftp poort is en 11000 de sftp poort.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Tiebe
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Portforwarden FTP Server

Ik zie dat er windows home opstaat ipv windows server daarom maak ik gebruik van fillezilla. Maar ik heb de poort van filezilla aangepast naar poort 10999 & aangepast in mijn portforwarding maar nog altijd niet bereikbaar op externe wijze ;(

NofanTasi
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 480
Meer goede raad dan tante Kaat Opgeruimd staat netjes! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Portforwarden FTP Server

In geval van passive FTP protocol (wat je server misschien gebruikt) moet men ook ftp-data tcp port-forwarden. De default port is 20 maar voor de meeste servers kan men een data range configureren en die range moet men dan forwarden.

{*niet* 'like'-en aub}
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarden FTP Server

@Tiebe  Neem ook mee wat @NofanTasi  zegt. Maar om uw ftp server van buitenaf te bereiken moet je als URL ingeven ftp://publiekIPadres:poortnummer. Intern is dit mogelijk met uw lokaal IPadres en moeten er geen poorten open staan op de router.

Het beste is dan ook om een DDNS adres aan te vragen bij DuckDNS, NoIP, DynDNS of nog andere en hun bijhorende app te installeren op je PC die uw IP adres automatisch update.

Op je windows PC waar je uw ftp server op draait, heb je daar ook in Windows defender gekeken of die poort(en) openstaat of staan?



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes