Beantwoorden
NickB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Portforwarding werkt niet meer, enkel van binnenuit wel

Hoi,

sinds deze week heb ik opgemerkt dat mijn portforwarding niet meer werkt die al jaren zo ingesteld stond. Ik heb deze week nog enkele zaken toegevoegd, die ook niet werken, ik weet niet of dit nu de aanleiding was aangezien ik een gelijkaardig topic heb gevonden:https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Portforwarding-werkt-niet-meer/m-p/81429#...

 

om het simpel te houden:

mijn poort forwarding intern gaat naar ip 192.168.0.10, begin en eindpoort extern is 1234, begin poort intern idem, 1234. Dat zijn mijn 4 simpele parameters in mijn Telenet bij portforwarding. 

situatie: Als ik INTERN op mijn WiFi netwerk naar mijn wan adres surf op die poort, bv [extern IP]:1234 dan kom ik terecht waar ik moet zijn. Schakel ik de portforwarding uit werkt dit niet meer (bewijs dat ik dus echt naar buiten ga en gewoon terugkom)

Probeer ik hetzelfde EXTERN, dus via 4g naar X.X.X.X:1234 , dan kom ik nergens en is het onmogelijk. 

Dit begrijp ik niet. Een port checker site geeft aan dat deze poort ook gesloten is, terwijl 2 andere regels waar ik ten alle tijde ben afgebleven wel werken en volgens die site dus ook mooi open zijn.  Maar al wat ik nieuw aanmaak op het lokale adres 10 blijft gesloten. Al 2 keer 30 min met de technische dienst van Telenet gesproken maar zij kunnen enkel meekijken naar mijnTelenet wat ik nu net nog zelf begrijp. De 2e technisch persoon in rang die ik niet aan de lijn krijg kan ook niet meer dan meekijken in mijnTelenet. 

Ik heb het gevoel dat al wat ik aanraak, wijzig, nieuw aanmaak op mijnTelenet gewoon niet synct met mijn modem, al zit er wel iets beweging op want intern op mijn WiFi kan ik dan wel/niet op mijn WAN:1234. 

 

Iemand iets gelijkaardig of tips?

 

grtn

 

@sbheeft bericht bewerkt.

 

Reden: IP adres onherkenbaar gemaakt.



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Er was nog op een tweede plaats het extern IP adres zichtbaar, heb dit ook aangepast.

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding werkt niet meer, enkel van binnenuit wel

@NickB1  Eerst zou ik u aanraden om uw publiek IP adres hier niet openlijk te etaleren.

Vervolgens zou ik mijn modem eens zonder stroom zetten en na een 10-tal seconden opnieuw opzetten.

Indien dat niet helpt in "mijn telenet" eens gaan kijken of dit nog correct staat en eventueel verwijderen en opnieuw ingeven. Ik ga van de veronderstelling uit dat je geen eigen router hebt na een modem only. Zoniet moet je dit gaan nazien in uw eigen router.

Ik vind het in elk geval zeer eigenaardig dat hetgeen je zegt bij u zou lukken want bij de meeste heeft dit een blokkering van de modem/router tot gevolg voor een aantal minuten. Bug in de NAT loopback.

Indien mogelijk een screenshot van uw portforwardings. Maar maskeer eventuele klantnummers, publieke IP adressen e.d.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
NickB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Portforwarding werkt niet meer, enkel van binnenuit wel

Hi,

 

de gebruikte adressen zijn fictief hoor, dat is niet mijn echte WAN en ik gebruik ook een andere poort. Maar het geeft wel 1/1 aan wat ik doe. 



StefaanH (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt.
Reden: Hier niet, maar ik lees dit nu pas. Ik heb het (blijkbaar fictieve) externe IP adres gemaskeerd in de eerste post. Was dus overbodig, sorry. Misschien een tip: als je dat nog eens doet, vermeld er dan bij dat het om fictieve adressen gaat. Zo kan je zulke misverstanden vermijden.

 

ik heb geen extra router achter de Telenet.

 

Wat precies zou volgens jou een blokkering moeten geven? Want ik merk soms wel op dat de router soms uitvalt, ik merk dit op aan het feit dat internet en WiFi even weg zijn. Maar ik mijn uitleg zie ik niets wat niet zou mogen, ik stel enkel poorten in 😀

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7779
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Portforwarding werkt niet meer, enkel van binnenuit wel

@NickB1  Als je vanuit uw thuisnetwerk uw publiek IP adres aanspreekt dan blokkeert je modem/router. Is een fout die momenteel op treedt via de HGW. Dit noemen ze een NAT-loopback fout. Is hier al in verschillende threads aangekaart geweest. Dan valt de HGW uit en start na enige minuten terug op. Is eigenlijk al maanden aan de gang en blijkbaar niet prioritair om op te lossen.

Maar het zou dan wel moeten lukken vanaf een mobiel netwerk. Niet vanaf uw WiFi. U mag mij altijd contacteren via een persoonlijk bericht indien je een en ander wenst uit te proberen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes