Beantwoorden
Jorrit
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Probleem met server IP bij aansluiten Access Point

kom er niet uit . wat hulp nodig !

Heb mijn TP Link C7 Archer router als Access Point geconfigureerd aan de Telenet Router in kelder. DCHP uit, vast IP in domein telenet router net (192.168.0.2) , NAT uit, kabels van LAN (router) naar LAN poort (AP)  ...denk alles goed. Nu rare is dat soms werkt alles goed maar soms geen internet connectie. Als ik dan ga zoeken op de op AP aangesloten iPhone / PC etc zie ik dat via WIFI info dat router niet staat naar 192.168.0.1 (de verwachte telenet router) , maar dat router staat op 192.168.0.254 (mijn TP link power extenter)  or router staat op 192.168.0.4 (een ander accesspoint). Dan werkt (denk ik)  de DNS server niet en geen toegang voor meeste internet sites.

 

Soms werkt het om op iPhone / PC de WIFI te 'vergeten' en opnieuw laten connectoren , springt dan naar juiste Telenet server.. soms blijft het hangen op verkeerde IP adres en werkt het niet.

 

Ik weet zeker dat er geen ander DHCP router is in network , alleen de telenet router wijst IP toe. 

Iemand idee wat dit is... wat ik fout zou kunnen doen ? 

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Probleem met server IP bij aansluiten Access Point

@Jorrit  Staat de DHCP uit op die andere AP of powerextender? Heb je die ook ingesteld met een vast IP adres? Is er voor gezorgd dat er geen IP conflict is?

Normaal gezien moet je voor alle toestellen een apart IP hebben, verwijzend naar standaard of default gateway 192.168.0.1 met subnetmask 255.255.255.0.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Jorrit
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Probleem met server IP bij aansluiten Access Point

@ignace.. DCHP staat ook uit op andere AP.  (ook al eruit gehaald of te zien of dat uitmaakt, maar nee) . Powerextender wel ingelogd om te zien wat ik zou kunnen doen, maar heeft geen router functionaliteit , dus geen opties om DCHP uit te zetten  (ook er al uitgehaald om te testen of probleem weg, maar nee).. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Probleem met server IP bij aansluiten Access Point


@Jorrit  schreef:

Heb mijn TP Link C7 Archer router als Access Point geconfigureerd aan de Telenet Router in kelder. DCHP uit, vast IP in domein telenet router net (192.168.0.2) , NAT uit, kabels van LAN (router) naar LAN poort (AP)  ...denk alles goed.


Neen, dat is niet goed.

Het enige wat je moet doen om de Archer C7 in te stellen als Access Point is naar Advanced Settings gaan en daar als Operating Mode "Access Point" kiezen. Daarna de router herstarten.

Nu kan je de WAN poort van jouw router verbinden met de LAN poort van de Telenet HGW.

 

Zaken als DHCP, NAT uitschakelen zijn dan overbodig, want deze instellingen zijn zelfs niet beschikbaar in AP Mode.

Jorrit
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Netjes! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Probleem met server IP bij aansluiten Access Point

@Ex-Netweter  Bedankt voor reactie, reden dat ik alles ‘handmatig’ doe, is omdat C7 TP link geen access Point mode kent. ( heb veel gezocht en zie op diverse forums dat dit zou kloppen, hoewel dit juist recent type mode modem is)

 

Telenet router heeft maar een type uitgang (4*). Zou denken dat dit LAN wordt genoemd , want is uitgang van interne netwerk van de router (192.168.x.xxx). Maar geen andere aansluit keuze  in ieder geval. 

 

0 Likes