Beantwoorden
DennisM98
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Dat loopt vlotjes. A born reader! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Probleem met livestreamen ( dropping frames )

Hallo, ik vroeg mij af of jullie misschien het antwoord weten op mijn vraag.

Ik probeer namelijk te livestreamen op Twitch via OBS. Nu zit ik met het volgende probleem, zodra ik live ga beginnen mijn frames te droppen. Dan gaat het weer enkele seconden goed en dan droppen ze weer, en dit gebeurd dan heel de tijd. Ook is er een 'Twitch Bandwidth Test' die je kan doen en bij quality zou normaal gezien een getal van 80-100 moeten staan, bij mij staat overal een 0. Ik heb zelf al vanalles geprobeerd maar tot op heden heb ik nog geen oplossing gevonden. En wanneer ik naar mijn OBS logs kijk staat er dat het om een zwakke netwerkverbinding gaat.

 

Internet speed: 1000 down / 40 up   (ben rechtstreeks verbonden via Cat 8 kabel)

Ik heb ook al andere netwerk kabels geprobeerd maar dit heeft niet geholpen.

 

Wanneer ik zelf speedtests doe zit ik rond de 850down/38 up en voor te kunnen livestreamen moet je rond de 8 up hebben. Dus daar zit ik los over.

 

Mijn PC zelf is ook zeker en vast in staat om te livestreamen

Specs:

B450F Rog Strix

Ryzen 7 3800x

2080TI Msi Gaming X Trio

32GB

 

Ligt het misschien aan de modem? Had telenet ook al gebeld maar modem ziet er oke uit.

Zijn er misschien nog streamers onder jullie waar het wel goed lukt?

 

Alvast bedankt!

Dennis

0 Likes
2 reacties
Bjarne
Expert Moderator
Berichten: 504
Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis! Waar zijn die handjes? JACKPOT!

Probleem met livestreamen ( dropping frames )

Hey @DennisM98, jouw bericht is daarnet in onze spam folder gekomen. Ons systeem is een zelflerend platform, waardoor het helaas kan voorvallen dat sommige berichten onterecht in spam komen. Dit hebben we alvast vrijgegeven. Alvast onze excuses voor het ongemak. Groetjes Bjarne


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBjarne | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Probleem met livestreamen ( dropping frames )

@Bjarne 

Nu is het wel dubbel gepost.

Kan je eentje verwijderen? 😉