Beantwoorden
Maxime_Lahousse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Problemen met installeren nieuwe modem

Ik heb een probleem met het installeren van de Modem.

 

Ik heb alle stappen in het meegeleverde plan gevolgd en krijg wel verbinding met de router maar niet met het internet.

 

Het bovenste en onderste lampje van de router branden groen en het tweede lampje van boven knippert blauw. De rest van de lampjes staan uit. Het gaat om een CBN CH6643E.

 

Hebben jullie enig idee wat ik hier mis doe?

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

 

Maxime

0 Likes
5 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Problemen met installeren nieuwe modem

Maak je misschien draadloos verbinding met de modem ?

De eerste keer moet je een toestel (pc, laptop) met een netwerkkabel verbinden met jouw nieuwe modem om deze in te stellen (http://www.telenet.be/selfstarter).

Wanneer de modem eens is ingesteld, dan kan je pas draadloos verbinding maken met het internet.

0 Likes
Maxime_Lahousse
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Pionier It's your fourth party! It's your seventh party!

Problemen met installeren nieuwe modem

Bedank voor uw reactie maar dit is helaas niet het probleem. Volgens de handleiding kan het ook draadloos maar toen dat niet werkte heb ik het zelf ook al met kabel geprobeerd. Tevergeefs...


@Area57 schreef:

Maak je misschien draadloos verbinding met de modem ?

De eerste keer moet je een toestel (pc, laptop) met een netwerkkabel verbinden met jouw nieuwe modem om deze in te stellen (http://www.telenet.be/selfstarter).

Wanneer de modem eens is ingesteld, dan kan je pas draadloos verbinding maken met het internet.


 

0 Likes
talen
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 495
Volop in the game! Nieuwe TV-theek? De race is begonnen! WOW!

Problemen met installeren nieuwe modem

Neem even contact op met de klantendienst.

 

Eventueel kan de modem op die manier geactiveerd worden of kunnen ze een mogelijk bijkomstig probleem opmerken.

Indien dit antwoord je geholpen heeft mag je dit aangeven als oplossing (eventuele kudos mogen ook :D). Andere mensen met dezelfde vraag zijn dan ook sneller geholpen.
0 Likes
Yamakasi
Experienced Meerweter
Berichten: 105
Nieuwe TV-theek? Even demarreren... Warming up? BINGO!

Problemen met installeren nieuwe modem

Heb je nog signaal op de tv? het 2de lampje dat knippert wil zeggen dat er geen of weinig signaal is, is je modem correct verbonden met de telenet versterker? Meestal de 2de uitgang van links, en kijk zeker na of de coax tss versterker en modem ok is. 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Problemen met installeren nieuwe modem

Ik vermoed dat je de modem hebt afgehaald in een center. Ga dan terug en vraag om deze modem te activeren. Daarvoor heb je de 3 mac adressen nodig. Door een of andere reden kunnen ze dat bij de klantendienst niet.

2e mogelijkheid is dat je NIU niet geschikt is. Het kan nog een 10Mhz - 25 Mhz zijn. Dit kan je zien op de NIU zelf. Indien zo dat moet je de klantendienst bellen en aandringen om een nieuwe NIU te plaatsen. Soms heeft een technieker in het verleden een nieuwe NIU afgemeld maar dit helemaal niet geinstalleerd en staat dit verkeerd in het systeem en kan je modem bijevolg niet geactiveerd worden.

Een beetje technisch misschien maar het komt voor en soms een beetje moeilijk te verstaan door de brave mensen van de helpdesk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes