Beantwoorden
Kino1994
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Leesbeest! Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Recente nachtelijke onderbrekingen van netwerk access

Beste vrienden (van de poëzie),

 

Heeft iemand anders recent ook last gemiddeld tussen 02:00 en 06:00 dat het netwerk van telenet plots verdwijnt langs de WAN kant voor ongeveer 30 minuten elke nacht?

 

Afgelopen 5 nachten ben ik door de gebruikers van mijn home server wakker gebeld dat mijn home server onbereikbaar is. (vooral de Minecraft server users van de private realm dat naast mijn jvm test environment draait (want voor het werk zijn die niet om 2 s'nachts bezig)) 

 

Na kreunend uit bed te komen en beginnen te loggen en proberen het netwerkprobleem op te lossen merk ik telkens weer dat mijn router (die via bridging staat) momenteel niet wordt geprovisioneerd door het wan netwerk (jullie e-router heeft geen connectie op het coax netwerk en ik krijg geen ip door)

 

Na ongeveer gemiddeld 30 minuten krijg ik weer connectie en zoals gewoonlijk gewoon mijn publiek op adress terug (ik weet dat het kan veranderen, ingesteld als dhcp receiver van ip,  maar 99/100 doet die dat niet)


Java dev & CS Masters
aka: professional Googler XD
0 Likes
3 reacties
Sam___D
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Recente nachtelijke onderbrekingen van netwerk access

Klopt, heb ik ook gemerkt.

 

Eergisteren was het van 1h stipt tot iets voor 2h. Ik krijg push notifications op mijn telefoon als mijn netwerk offline gaat.

 

Gezien het tijdstip, lijkt het om geplande downtime te gaan.

 

Sindsdien werkt IPv6 niet meer.

0 Likes
Cloudz
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Leesbeest! Goed gevonden! Leesclubje starten? Primeur!

Recente nachtelijke onderbrekingen van netwerk access

Modem herstarten fixt uw IPv6 probleem weer. 

Ben al even in gesprek met engineering. Downtime aan de overkant doet de daemon crashen.

Sam___D
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Happy New Year! Twee handen vol! Goed gevonden! Mooi, mooi!

Recente nachtelijke onderbrekingen van netwerk access

@Cloudz dat heeft het niet opgelost 😕

Ik heb nu IPv6 noodgedwongen uitgeschakeld. Hopelijk lukt dit beter met de bridge modem na onze verhuis.

0 Likes