Beantwoorden
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Beste leden, na een wijzing van het Wan ip (Telenet) blokkeert mijn router , kan ik niet meer op het netwerk , zowel langs binnenzijde of buitenzijde , enkel met een restart gaat het weer tot de volgende wijziging van het Wan Ip , mijn nas en dvr , doen de dns update , maar helpt niet , hopelijk iemand die weet hoe dit te verhelpen. alvast bedankt.

0 Likes
6 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Voor zover ik begrijp is het uw eigen router na een modem only? Die krijgt dus automatisch een publiek IP adres van Telenet. In feite verandert die dan heel zelden tenzij je dit zelf uitlokt. Kan je dan nog in de instellingen van je router? En krijgen je toestellen nog altijd een private IP adres? Als dit niet zo is dan is er meer aan de hand met je router dan een slechte verbinding met het internet.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Weet je ook waarom je public ip-adres zo vaak wijzigt?

 

Ik heb sinds ik hier woon (nu een kleine 4 jaar) nog steeds hetzelfde public ipv4 ip-adres.

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Hallo bedankt voor je berichtje

Inderdaad het is mijn eigen router en modem only van Telenet. Als hij blokkeert kan ik inderdaad niet meer inloggen op de router en mijn eigen netwerk

En dat gebeurt als Telenet heeft zitten prutsen aan Hun kant waardoor ze opnieuw opstarten ik een ander wan

ip krijg . En dan blokkeert mijn router compleet, dus getest wachten tot dat mijn router hangt, daarna aan gesloten laptop op de modem rechtstreeks, en zie t,een ander wan ip!! Pas als ik de router herstart heb ik weer verbinding.

Raar maar waar. Mvg.

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Over welke modem-only spreken we dan? Als het oud model, dan kan je hem misschien beter (gratis) omruilen voor een nieuwer model.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Router blokkeert na wijzing Wan ip


@Flipje001  schreef:

En dan blokkeert mijn router compleet, dus getest wachten tot dat mijn router hangt, daarna aan gesloten laptop op de modem rechtstreeks, en zie t,een ander wan ip!! Pas als ik de router herstart heb ik weer verbinding.

Raar maar waar. Mvg.


Uiteraard zal je laptop een ander publiek (Wan) IP krijgen. Het is een ander toestel. Hang er nog een PC aan en die zal ook een ander krijgen. Het toekennen van IP's loopt quasi overal gelijk. In privenetwerk of op het internet. Een toestel doet een verzoek aan de DHCP server en krijgt een IP adres met een daaraan verbonden leasetime. Als je binnen die leasetime je toestel ontkoppelt en terug aankoppelt blijft je IP geldig en krijg je hetzelfde IP. Dit gebeurt op basis van het mac-adres. Als je een router een nieuw publiek IP adres wil geven per direkt dan moet je uw router een ander mac adres geven (spoofing heet dat, geloof ik).

Het feit dat je ook intern in de knoop zit wijst eerder in de riching van je eigen router die begint te mankeren. Want het interne gedeelte functioneert apart van het externe gedeelte. Bijgevolg zou de verbinding tussen je interne apparaten moeten blijven bestaan.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Flipje001
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Handje vol! Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Router blokkeert na wijzing Wan ip

Hallo Ignace

Hartelijk dank voor deze grondige uitleg, ik dacht dat het wan ip volledig los staat van de verbonden computer, dus ga ik eens proberen wan ip bekijken van mijn vaste pc en idem van mijn laptop, zou dus verschillende wan ip s moeten zijn.  Nu denk ik ook dat mijn Belkin router van 11 jaar zonder onderbreking begint te mankeren , loopt vast 1x per dag.  Heb ondertussen een nieuwe aanwinst een Asus rt2900 86u.  Maar moet hem nog installeren.jammer want het was een heel goede router, hopelijk gaat mijn nieuwe,ook zo lang mee.toch dikke merci voor de moeite op mijn vraag

En beste groeten.  Philip.