Beantwoorden
Sorcerious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your sixth party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Router slaat gegevens niet op

Goeiedag

 

Ik heb sinds een tijd Telenet en ben over het algemeen best tevreden met de geleverde diensten.

 

Alleen, sinds een tijd slaat de router de gegevens die worden doorgestuurd via Mijn Telenet niet meer op.

 

Een tijd geleden heb ik MAC Filtering ingesteld om slechts enkele apparaten toegang te geven tot mijn netwerk. Echter, toen ik mijn broer toegang wilde geven met zijn telefoon geraakte hij er niet op, ook niet toen ik de MAC Filtering toevoegde en uiteindelijk uitzette.

 

Nu heb ik dus gemerkt dat nieuwe apparaten niet meer worden herkend, ik kan de SSID niet veranderen, het Wifi-wachtwoord niet, de Wifi niet uitzetten... die instellingen worden wel opgeslagen op mijn.telenet, maar worden vreemd genoeg niet doorgegeven aan de router. Ik kan wel vanaf mijn telenet de router herstarten.

 

Ik heb het vanuit een andere browser geprobeerd, vanaf een ander toestel,  het apparaat twee keer herstart via mijn telenet, een keer gereset, een keer de stekker uitgetrokken, maar niets helpt. Ook heb ik gebeld naar de technische dienst, maar die stonden volledig paf en konden mij niets anders vertellen dan mijn router te herstarten.

 

Moet ik mijn router laten omruilen? Anders werkt mijn internet perfect... Iemand anders hier al een soortgelijk probleem gehad?

 

0 Likes
2 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Router slaat gegevens niet op

Dat is misschien het beste om te doen. Snel even naar een Telenet verdeler gaan om de router te laten omruilen want dit is wel heel vreemd.
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Router slaat gegevens niet op

Je kan proberen de Telenet modem naar fabrieksinstellingen te zetten door:

 

Of

  • Aan de zijde van de modem waar de kabels zijn aangesloten te zoeken naar  een usb-aansluiting in het midden waar geen kabel in zit. Hiernaast is een klein reset-gaatje.
  • Met een scherp voorwerp  15 seconden in het reset-gaatje duwen (e.g. tandenstoker, duimspijker, paperclip)
  • Hierna 15 minuten wachten.
0 Likes