Beantwoorden
Furbylicious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safari & App Store traag op 360 modem

Beste,

Ik heb sinds vandaag een nieuwe modem voor de 360 ervaring. Echter merk ik op dat het surfen op min MacBook Pro enorm traag is. Met mijn Iphone op dezelfde plaats werkt alles perfect maar de Macbook niet. Specifiek de Safari app gaat traag (30sec om te surfen naar een pagina). Ook de App store gaat traag. Ik heb een speedtest gedaan in Safari en aan de snelheid ligt het niet. Ik heb dan de Chrome app getest op mijn macbook en daar werkt alles wel perfect.

Vandaar mijn vermoeden dat er iets botst tussen Safari/App Store met de 360 modem maar wat precies, geen idee. Misschien dat hier iemand kan helpen?

 

Mvg,

Christof

Titel gewijzigd door Bert (mod) | Vorige titel: Safari & App Store traag 360 modem

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Safari & App Store traag op 360 modem

Dit zou te maken kunnen hebben met Apple Privédoorgifte: https://support.apple.com/nl-be/HT212614

Op de 360° Modem draait Safesurf/Safespot+ beveiligingssoftware en de Wifi-manager van Plume die invloed kunnen hebben op proxy- en/of VPN-verbindingen zoals Apple Privédoorgifte.

0 Likes
Furbylicious
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Safari & App Store traag op 360 modem

Nee daar heeft het niet mee te maken. Op iphone/ipad geen problemen. De instelling op mac aangepast en zelfde probleem. 

0 Likes
TomB108
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Safari & App Store traag op 360 modem

Ik zit met net hetzelfde probleem. Vanaf de installatie van de 360 pods en nieuwe modem is Safari bijna onbruikbaar. App store laadt ook niet meer.

Benieuwd naar een oplossing.

 

Groetjes Tom

0 Likes
loti
Experienced Veelweter
Berichten: 384
JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-) Full speed writing!

Safari & App Store traag op 360 modem

Je had beter gekozen voor de CV8560E met een eigen wifi6 router.

0 Likes
eddy1952
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Safari & App Store traag op 360 modem

beste,

ik gebruik nu op mijn Mac mini m1, microsoft edge, en dat gaat razendsnel. Zoals je zegt werkt safari amper met die 360modem

 

0 Likes
DavyE
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Safari & App Store traag op 360 modem

Idem probleem hier. Safari op iPhone en iPads werkt prima.

Chrome en Firefox op MacBook werken goed, enkel Safari op Macbook is verschrikkelijk traag. (Mail is wel precies ook trager als normaal.)

Iemand nog verder wijzer geworden ondertussen?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Safari & App Store traag op 360 modem

De Telenet 360°-modem is mogelijks niet compatibel met "Automatische proxydetectie" (Auto proxy discovery) in macOS.

https://support.apple.com/nl-be/guide/mac-help/mchlp2591/mac

0 Likes