Beantwoorden
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Sinds ik de iPhone 15 Pro in bezit heb, word ik regelmatig geconfronteerd met een wegvallende Wifi en dataverbinding (4G/5G). Even de iPhone herstarten en het probleem was opgelost.

Echter de laatste week werkt het opnieuw opstarten van de iPhone niet meer om de Wifi- of dataverbinding te herstellen. Soms werkten de stappen die beschreven staan op de helppagina van Apple, soms ook niet.

Uiteindelijk dacht ik dat een hardware-probleem de oorzaak was van het wegvallen van de verbinding, dus nam ik contact op met Apple Support. Na een hele reeks vragen en testen op afstand kon er niet onmiddellijk een probleem vastgesteld worden aan mijn iPhone en kreeg ik het advies om mijn toestel voor nazicht binnen te doen bij een Apple serviceprovider.

Na gisteren nogmaals de helppagina's van Apple te hebben doorsparteld, kwam ik plots uit op een pagina waar gewezen werd op het wegvallen van de verbinding door het gebruik van VPN. 

Wanneer ik de Safespot Guard-VPN uitschakel, heb ik onmiddellijk verbinding met het netwerk, zowel via Wifi, als via het 4G/5G-netwerk. Als ik de VPN-verbinding terug inschakel, wordt de netwerkverbinding terug verbroken. Voor de aardigheid koppelde ik de Safespot Guard-VPN ook eens op mijn iPad Pro (enkel Wifi) en ook daar had ik te maken met netwerkproblemen. Een gewone webpagina kon niet geladen worden. Na het uitschakelen van de VPN werden de webpagina's in een mum van tijd geladen. 

Kunnen er bepaalde instellingen aangepast worden om gebruik te kunnen maken van de Safespot Guard-VPN op de iPhone of zijn er Netweters die een gelijkaardig probleem op één of andere manier opgelost gekregen hebben?

18 reacties
Luvan
Freshman Meerweter
Berichten: 58
WOW, overzichtelijk! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Dit probleem was een tijd geleden opgelost, maar is de laatste weken terug aan de orde. In mijn geval op mijn iPhone 15 Pro Max. Op mijn iPad heb ik enkel WiFi-verbinding en stelt het probleem zich niet.

Je moet de beveiliging van je iPad eerst uitschakelen in de app van SafeGuard, dan pas blijft de VPN uitgeschakeld. Zolang je deze in de app niet uitschakelt, staat de VPN telkens weer aan.

Of het aan het netwerk ligt dat dit probleem ontstaat durf ik te betwijfelen. Apple en de beveiliging van Telenet zijn geen goede combinatie. Ook de beveiliging op de Mac's blijft een probleem. Telkens na juist 1 maand na een nieuwe installatie blijkt de licentie van Safespot verlopen te zijn. 

En zo blijven we bezig...

Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Bij mij blijft dit een probleem opleveren na het toch nog eens willen uittesten. Nu op mijn iphone 15 gebruik ik het niet meer tot er zekerheid is na positieve evaluatie van langere duur.

Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Ik kan inderdaad de beveiliging door Safespot uitschakelen en daarmee ook VPN,  maar wat heeft het dan nog voor nut dat Safespot ingeschakeld is op mijn account?  Is er een goed alternatief om je Apple toestellen te beschermen?  Hier en daar lees je dat de updates van Apple voldoende bescherming bieden, maar ik vraag me af of dit wel klopt. Ooit heb ik Kaspersky geïnstalleerd op mijn Apple toestellen, maar dat werkte gewoon niet. De uitleg van Kaspersky was dat het OS van Apple zo in mekaar zit dat het niet toelaat dat een anti-virus programma het OS en apps scant op virussen, omdat alle programma’s in een soort van Sandbox draaien.  Ik heb vervolgens mijn geld terug gekregen. 

Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 27
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Safespot Guard-VPN blokkeert netwerkverkeer

Dit wordt echt te belachelijk. Met veel toeters en bellen beveelt Telenet Safespot aan en dan blijkt het voor geen meter te werken en alles te vertragen of zelfs gewoon te blokkeren.  Voor mij en voor vele anderen zorgt Safespot alleen maar voor problemen.  En Telenet doet er niets aan of komt zelfs niet met een deftige verklaring, laat staan een toekomstige oplossing.  Maar wel elke maand poen binnenrijven voor iets dat vierkant draait. Een echte schande om zo met je klanten om te gaan!  Zeg dan gewoon op voorhand dat het op veel toestellen problemen kan opleveren, dan weten de mensen op z'n minst waar ze aan toe zijn.  Altijd tevreden geweest van Telenet, maar het lijkt erop dat de mensen die nu aan het roer zitten zich geen barst meer aantrekken van hun klanten.  Misschien wordt het tijd om van leverancier te veranderen.