Beantwoorden
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Safespot geeft volgende melding als ik deze website bezoek. Wel raar want deze website is een die ik zelf beheer en tot enkele dagen geleden kon ik er wel op en nu niet meer. Ik krijg ook niet de mogelijkheid om deze op een of andere manier als veilig te zetten. Probleem is ook dat waarschijnlijk andere mensen die mijn site willen bezoeken diezelfde melding zouden kunnen krijgen.
Screenshot in bijlage . Kunnen jullie mij hierover snel een oplossing voor geven, daar we deze site bijna willen publiek maken voor onze clubleden? Het gaat om een club van Virtuele flight simulator fans. Aantekening 2020-09-05 180010.png
0 Likes
24 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@janne_man @TimVerbesselt  Bij mij is alles nu ook correct. Deze voormiddag niet maar nu wel.

Zouden we de oorzaak mogen weten of de oplossing? Kunnen we zelf ook iets uit leren.

Edit. Ik moet corrigeren de homepage is OK maar doorgaan naar andere pagina's lukt niet. Mijn Kaspersky blijft waarschuwen zolang de site op staat.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot blokkeert website

@igvfer 

Ik heb er totaal geen idee van. Gisteren die site eens bezocht met Firefox, Chrome en met Internet Explorer (Edge niet geprobeerd). Alle drie perfect beeld. Enkel op Firefox is Norton actief (op de andere heb ik die niet geïnstalleeerd). Het probleem moet volgens mij lokaal te zoeken zijn. Dat vinden zal net zo zijn als die speld in de hooimijt.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@janne_man Ik heb het daarnet met Edge en Chrome gedaan. Bij Edge krijg ik zowel melding van Microsoft als Kaspersky en bij Chrome wordt Kasprsky bijna gek. Meldt hij elk onderdeeltje van de site.

Toch iets raars aan de hand.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Safespot blokkeert website

@igvfer 

De grote vraag is nu geeft Norton een valse negatief of geeft Kaspersky (en mogelijk nog anderen) een valse positief.

Heb je geen mogelijkheid om meer details te zien waarom het negatief is? Als ik meer details wil, krijg ik dit te zien:

janne_man_0-1599424493744.png

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@janne_man  Ik kan jammer genoeg niet zien wat eigenlijk het probleem veroorzaakt of waar de afwijzing op gebaseerd is. In Chrome geeft Kasperky alle bestanden weer vanop de site als potentieel gevaarlijk.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

De enige oplossing zal zijn, als we de site life laten gaan op onze main URL, dat we de ssl beveiliging did we op onze oude site hebben overnemen. 
voorlopig heb ik Safespot zelf geblokt en werk even met een andere virusscanner en de standaard Windows defender en dan heb ik geen probleem. Safespot is vind ik persoonlijk niet gebruiksvriendelijk op dit gebied. Elke andere beveiliging geeft de mogelijkheid om een site als veilig te beschouwen in de instellingen behalve deze. Dus mijn voorstel aan Telenet is een grondige herziening van de app 

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Safespot blokkeert website

@TimVerbesselt  Ik blijf het toch eigenaardig vinden dat ik ook die melding krijg. Ik heb geen safespot en afhankelijk van de browser die ik gebruik wordt de site geblokkeert door ofwel microsoft of door Kaspersky of beiden.

Ik zou toch eens nakijken of de gebruikte software versies up to date zijn. Daarmee bedoel ik, de laatste html en PHP versies, javascript enz.

Ik weet dat sommige browsers reageren op oudere HTML code of PHP versies.

Zeker niet alleen safespot met de vinger wijzen.

 



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Ik kan alleen doorgeven wat ik zelf ondervind en zonder safespot lukt het wel.

Nu is het zo dat deze link de testserver is en dat we alles naar de hoofdwebsite gaan doorsluizen als alles klaar is. Daar zal ook alle beveiliging (ssl etc...) aanwezig zijn.

Maar ik blijf het toch nog altijd raar vinden dat safespot geen functie heeft om sites als veilig te markeren.

0 Likes
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Safespot blokkeert website

Ik heb hier net ook nog eens geprobeerd en krijg ook een melding dat de site onveilig is. Als ik dan zeg doorgaan dan krijg ik een mooie melding dat de site niet bestaat. Dus weer niet waar je de site host, maar het is duidelijk dat daar de fout is. Zij werken met foute certificaten. Het kan wel zijn dat bij jou de site perfect werkt maar dat wil niet zeggen dat ze goed werkt op de hosting. Jou server heeft die dezelfde versie draaien en ook al dezelfde plugins en zo meer. Waarschijnlijk heb je een nieuwere versie en daardoor zal die niet werken op de hosting. Ook je instellingen op de hosting nazien en zeker melden dat veel een onveilige melding krijgen wat erop duid dat er iets mis is met hun certificaat.

Stefan Groenen
0 Likes
TimVerbesselt
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Safespot blokkeert website

Ondertussen is de site eraf gehaald voorlopig voor andere soorten onderhoud maar de oplossing was wel al gevonden en het heeft met de beveiliging te maken maar daar wordt ook aan gewerkt. Dus het is nu normaal dat je niet op de site geraakt. 

0 Likes