Beantwoorden
Patrickph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung smart tv en telenet digibox

Beste,

Onlangs een nieuwe samsung led tv gekocht. Alle bronnen , dvd, apple tv ,digibox kunnen instellen.

Maar indien ik de tv een langere tijd uitschakel moet ik steeds weer opnieuw telenet digibox bron handmatig opnieuw zoeken en instellen.

Ik heb reeds hdmi aansluitingen van plaats gewisselt maar probleem blijft.

Aan welke instelling zou dit liggen?

 

dank u,

0 Likes
7 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

Samsung smart tv en telenet digibox

Hallo @Patrickph

 

Je stelt dan best CEC in op de digicorder. Dat is wat je bedoelt maar het werkt niet bij alle tv's.

 

Hier kan je zien hoe je dat moet doen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Patrickph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung smart tv en telenet digibox

Hoi,

 

instelling op CEC had ik ook ergens gelezen én getest maar zonder resultaat.

bron digicorder valt nog steeds weg indien tv langere tijd uitstaat.

 

0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5236
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Samsung smart tv en telenet digibox

Ik weet niet of het veel zal uithalen, maar maak de HDMI eens los van de TV, zet de TV en Digibox aan en verbind de HDMI opnieuw met de TV.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Samsung smart tv en telenet digibox

Je moet CEC niet alleen op je digibox , ook op je TV zelf moet je die aanzetten.

Ik  heb tot men pensioen voor dat merk in een service bedrijf gewerkt en die doen echt niet moeilijk.

Bij twijfel direct binnenbrengen vermoedelijk krijg je dan een nieuw toestel. DOA regeling.

0 Likes
Patrickph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung smart tv en telenet digibox

Dag,

 

dank u voor je reactie.

en waar vind ik die CEC functie op mijn tv.

en waarom herkend mijn tv wel de apple tv en niet mijn telenet decoder.


@Pa schreef:

Je moet CEC niet alleen op je digibox , ook op je TV zelf moet je die aanzetten.

Ik  heb tot men pensioen voor dat merk in een service bedrijf gewerkt en die doen echt niet moeilijk.

Bij twijfel direct binnenbrengen vermoedelijk krijg je dan een nieuw toestel. DOA regeling.


 

0 Likes
Patrickph
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Samsung smart tv en telenet digibox

Dag,

dit heb ik getest maar zonder resultaat.

tv onthoud instellingen die ik handmatig maak ( instellen telenet decoder) niet.

na uitschakelen voor langere periode moet ik de telenet digicorder weer handmatig toevoegen.

0 Likes
Pa
Freshman Meerweter
Berichten: 65
Al 25 duimen! Goed bezig! O dierbaar België.. Say what?!

Samsung smart tv en telenet digibox

Hoi,

Ik zou niet te lang prutsen en tijdverliezen of je herstelling valt niet meer onder DOA regels.

Verschillende mogelijkheden en mogelijk geen oplossing.

- Je kocht je TV online bij een niet erkende dealer die verkopen vaak afgekeurde DOA toestellen in Hongarijen en dan heb je problemen.

-je kocht je TV bij een kleinere dealer en hij heeft dat toestel in de showroom gebruikt en staat hij op -DEMO of SHOP mode dan springt hij na een bepaalde tijd terug naar basis instellingen. LATEN afzetten.

-De ECE  instelling zit onder aansluitingen /  geav. instellingen. ik raad dat echter af want veel toestellen doen daar gek mee (TV naar tuner zetten of helemaal uit )

Ik zou eens proberen de Samsung op die HDMI van Appel zetten en zien wat dat geeft.

Soms gaat de tv na een tijd naar het eerste BRONBESTAND

Momenteel zit ik in Spanje en kan niets proberen of testen.

MAAR VOORAL wacht NIET

hopelijk zit er iets tussen.