Beantwoorden
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Scricam ip adres en poort

Beste allen, ik heb recent een IP Cam gekocht van het merk Scricam type SP015. Ik heb nu al meerdere camera's werkend in mijn thuisnetwerk maar bij deze wil het me maar niet lukken. Ik kan hem bekijken via de Scricam app maar daar houd het dan ook mee op. Instellingen kan ik in die app niet veranderen buiten het ip adres. Ik zou buiten het IP adres een poort nummer moeten weten om de camera toe te voegen aan mijn app die ik gebruik op de smartphone. Het is namelijk net zo makkelijk dat ik alle camera's in één app kan bekijken en niet telkens een aparte app moet openen per camera. Mocht iemand een oplossing weten om het poortadres te achterhalen dan kan ik er misschien mee aan de slag. Alvast bedankt.

Tags (1)
0 Likes
18 reacties
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Scricam ip adres en poort

Heb ondertussen naar de routers zitten kijken bij Coolblue maar geraak er niet wijs uit. Is er iemand die aan de hand van eigen ervaring, dus met het port forwarden zowel de externe als interne poort zoals @Puch  en @janne_man  aanhaalde me kan zeggen welk type  ik het beste aankoop ?

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Scricam ip adres en poort


@MKris  schreef:

Heb ondertussen naar de routers zitten kijken bij Coolblue maar geraak er niet wijs uit. Is er iemand die aan de hand van eigen ervaring, dus met het port forwarden zowel de externe als interne poort zoals @Puch  en @janne_man  aanhaalde me kan zeggen welk type  ik het beste aankoop ?


Ik heb een Linksys EA7500. Heel tevreden van de router. Let op, dit is geen "beginners" router en misschien wel wat overkill voor wat jij hem wil gebruiken. Je moet trouwens wel één en ander afweten van hoe je een router instelt om deze optimaal te kunnen gebruiken.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren
0 Likes
MKris
Professional Weetjesweter
Berichten: 32
On a roll... Dat loopt vlotjes. Handje vol! Twee handen vol!

Scricam ip adres en poort

@Puch dank voor het antwoord, ik heb even gekeken en wat betreft prijs kan dit perfect maar ben wel echt "beginner" op dat gebied. Zou het me lukken eventueel met wat advies van jou om hier zowel extern als intern de poorten mee door te sturen denk je.

 

0 Likes
Puch
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 630
Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019 Waar zijn die handjes?

Scricam ip adres en poort


@MKris  schreef:

@Puch dank voor het antwoord, ik heb even gekeken en wat betreft prijs kan dit perfect maar ben wel echt "beginner" op dat gebied. Zou het me lukken eventueel met wat advies van jou om hier zowel extern als intern de poorten mee door te sturen denk je.

 


@MKris 

Stuur maar een privé bericht als je hulp nodig hebt, dan help ik je zeker verder.

 

    Puch | Ere-Krak
    If you change yourself, then who are you?
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren