Beantwoorden
evde
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Ik heb een kleine computer (Raspberry Pi B+) ingesteld als server met als DMZ adres het locale IP adres van de computer. Maar wanneer ik het publieke IP adres van mijn router zoek is de computer niet beschikbaar.

 

Het probleem ligt niet bij de apache2 server, want wanneer ik, binnen mijn netwerk, het lokale IP van de computer op zoek werkt alles perfect.

 

Vreemd genoeg, wanneer ik het publieke IPv6 adres van mijn router op zoek werkt alles ook perfect.

(Publieke IPv6 werkt ook niet, ik had per ongeluk het locale gebruikt.)

 

Hopelijk kan iemand me spoedig helpen, alvast bedankt!

0 Likes
6 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Probeer eens jouw publieke ip-adres aan te spreken via Telenet Wi-Free of via Telenet Homespot.

0 Likes
evde
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Heb ik net geprobeerd, maar dat werkt niet. Ik heb ook net intdekt dat het IPv6 niet werkt, ik was per ongeluk het locale IPv6 aan het gebruiken. Ik heb de vraag aangepast.

 

Alvast bedankt voor de hulp!Smiley Vrolijk

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Begrijp ik goed dat je een modem only hebt van Telenet en een eigen router? Of heb je een Home gateway van Telenet (deze met 4 gele poortjes) met daarachter je eigen router en daarachter je servertje?

Maakt een groot verschil hoor. (dubbele NPAT)

In geval van het laatste moet je eerst op de home gateway DMZ instellen naar het IP adres van je router en in je eigen router DMZ naar je server.

Makkelijk is het niet maar moeilijk gaat ook.

Kijk eens in jou eigen router naar het IP adres van de WAN poort. Als het iets is in de zin van 192.168.0.X dan ben je aangesloten op een home gateway. En ik vermoed dat het zo is van je ontkent niet dat je via Homespot op internet kunt (of het moet de homespot van de buren zijn).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
evde
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Ik heb een telenet router/modem ( Wireless modem 3.0 (DOCSIS) ). Aan die moden hangt een netgear access point (van telenet). De Raspberry Pi is verbonden met de access point via een ethernet kabel.

 

Maar het vreemde is, tot 2 dagen geleden werkte deze setup perfect, opeens stopt het gewoon met werken.

 

Nogmaals bedankt voor de hulp!

0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

IPv4

Zou het kunnen dat het IP van de rpi is veranderd?

In dat geval moet je ook je DMZ opnieuw wijzigen.

Stel voor de zekerheid anders ook eens portforwarding in.

 

Het beste is dat je de rpi een statisch IP geeft buiten de DHCP-range van de HGW (dus 192.168.x.2-99); dan moet je er al niet mee inzitten dat dit zou kunnen wijzigen.

 

IPv6

Om IPv6 van buitenaf bereikbaar te maken moet je nog een firewallrule toevoegen.

Om te testen kan je nu eens snel "accept all from any"

  • Protocol: any
  • Source: any
  • Destination: LAN
  • Mode: accepteer

Eens dat werkt, zet je die regel dan best af en maak je een striktere regel op basis van hetgeen je wil en naar welk IPv6 je wil.

Je gebruikt dus maw ook best een statisch IPv6 adres (je prefix kan je ook in MijnTelenet vinden onder geavanceerd > netwerk > WAN-configuratie)

evde
Freshman Weetjesweter
Berichten: 11
Dat loopt vlotjes. Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fifth party!

Server niet beschikbaar via publieke IP adres?

Dankjewel!!! Ik heb de Raspberry Pi een statisch IP adres gegeven en de firewall toegevoegd, daarna heb ik de DMZ aangepast en alles werkt weer!!! dankjewel!!!