24769
netweters
|
152550
antwoorden
|
20720
vragen
|
Heeft er toevallig iemand een sitecom X8 wlr 8100 router achter zijn telemodem gezet?
Ik koppel deze via DMZ aan de hgw maar ik krijg de dubbel NAT/portforward niet aan de praat.
Wan poort van de sitecom X8 gebruikt.
Portforward opde hgw naar ip adres van wanpoort sitecom X8
portforward op de sitecom X8 naar het vaste ip adres van een device
poort 5001 TCP
Het zit echt ergens in de X8 router. Ik heb namelijk nog een oude sitecom N450 WLR 342 en die heb ik net geprobeerd en dan werkt de dubbel NAT portforward namelijk wel.
Bedankt voor jouw vraag hier, @kikker2016.
Kan er iemand even kijken of je tips hebt om dit probleem op te lossen?
@Arthur2 schreef:
Wat wil je nu eigenlijk doen?
sitecom X8 router achter de HGW zetten via de DMZ. OP de sitceom X8 komt een apparaat dat ik via port 5005 moet kunnen benaderen.
Apparaat babbelt niet goed met de HGW vandaar deze oplossing en NEE het is serieus niet anders op te lossen.
met de Sitecom X8 krijg ik de dubbel nat niet aan de praat.
Via een oudere sitceom WLR342 lukt het wel en werkt het als een zonnetje (deze router wil ik eigenlijk niet gebruiken ivm de max 100mb poorten en het ontbreken van 5Hz en AC)
@Arthur2 schreef:
Zet de 2e nat dan uit?
dan kan ik niet bij het appaaraat op poort 5005 komen via het www. Apparaat hangt achter de dhcp van de sitecom en de sitecom hangt in de DMZ vd HGW .
Het moet deze situatie worden omdat telenet HGW niet fatsoenlijk babbelt met mijn apparaatje
@kikker2016 NAT moet je instellen op een router 🙂
In de instellingen van de sitecom moet je DHCP en NAT uitschakelen en ook zorgen dat de internetkabel die van de modem komt in een lan poort zit en niet in de WAN poort
@Arthur2 schreef:@kikker2016 NAT moet je instellen op een router 🙂
In de instellingen van de sitecom moet je DHCP en NAT uitschakelen en ook zorgen dat de internetkabel die van de modem komt in een lan poort zit en niet in de WAN poort
Nope, de Sitecom X8 moet achter de telenet HGW komen via de DMZ. Ik moet via eender welke router dan ook ipaderssen vast kunnen zetten in de router en NIET in het device een statisch adres opgeven.
Zodra telenet het mogelijk maakt om via de HGW ip adressen vast te kunnen zetten voor een device dan ben ik van alle problemen verlost en ga ik mijn sitecom X8 achter de HGW zetten als APtje.
met een oude sitecom WLR342 werkt het als een zonnetje incl dubbel nat ;-). Alleen jammer de WLR342 geen gig poortjes heeft.
Er loopt ergens iets fout in onze communicatie 😛
In ieder geval hier is de beste oplossing: ga je HGW omruilen voor een modem-only 🙂
Ik zie trouwens geen andere oplossing je kan nat en dhcp niet uitschakelen op de Telenet modem dus kun je niets doen.
(Ik heb zelf een modem-only en voor mensen die vreemde dingen willen doen zoals jij (en ik) is dat ook veel beter want de HGW heeft veel te weinig mogelijkheden.