Beantwoorden
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Ik heb sinds lange tijd een Fibernet Shake incl Digitale TV.

Ik ben tevreden met de indeling van deze shake maar ik heb toch een vraag rond de snelheid hiervan.

 

op 24 juni 2012 heeft Telenet zijn snelheden aangepast waardoor de snelheid van Fibernet van 50 mbps naar 60mbps gegaan is. Ook de snelheid van mijn Fibernet is toen mee gestegen van 50mbps naar 60mbps.

 

Afgelopen jaar heeft Telenet zijn snelheden weer verhoogd waardoor Fibernet van 60mbps naar 100mbps gegaan is. Echter is hier mijn snelheid NIET mee gestegen en zit in bijgevolg nog steeds op 60mbps.

 

Heeft er iemand een idee waarom mijn snelheid niet meegestegen is naar 100mbps?

0 Likes
25 reacties
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Snelheid Fibernet Shake

Het is normaal dat de  snelheid van Fibernet is op dit moment maar 60 mbps is.

De snelheden van oudere Telenet internet-abonnementen kan je op deze webpagina vinden:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/internet-bij-telenet-overzicht-abonnementen/

 

 

 

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Waarom is dan de snelheid in 2012 wel mee omhoog gegaan van 50mbps naar 60mbps en in 2015 NIET mee omhoog gegaan van 60mbps naar 100mbps?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!
0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Bedankt voor de info maar in feite staat hier ook niets in waaruit ik kan afleiden dat de Fibernet in de Shake NIET meegenomen zou worden in de sneheidsverhoging.

 

Hier spreken ze enkel van GEEN snelheidsverhoging van Basic internet:

"Voor Basic Internet, het goedkoopste abonnement, blijft alles bij het oude: 30 Mbps download en 3 Mbps upload."

 

 

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Snelheid Fibernet Shake

de snelheid is niet meegegegaan omdat er nieuwe pakketten zijn gemaakt bovenop de fibernetshake

de vorige keer  was een aanpassing op het bestaande pakket

 

als je een snelheidsupgrade wil dien je over te stappen naar een whoppa , is hetzelfde product als de fibernetshake maar een nieuw pakket en niet een aanpassing van jou pakket.

 

kan je best aanvragen via de klantendienst op 015.666666

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Dus als ik het goed begrijp dien je, als vaste en jarenlange klant bij Telenet, om de x-aantal tijd nieuwe (en duurdere) pakketten te nemen om mee te evolueren.

Dit gerekend buiten de "normale" prijsstijgingen die telenet doorrekend aan de klanten.

 

Ik heb de shake met Fibernet genomen omdat deze bij mij past voor de prijs die ik ervoor moet betalen (€ 54,49). Telenet verhoogt de snelheden van Fibernet (zelfde Fibernet als in mijn pakket) maar houdt de snelheden van de "oudere" pakketten systematisch laag om zo de klanten te "verplichten" om over te stappen naar andere pakketten.

 

Whoppa bvb kost €67.24 per maand wat voor mij een prijsstijging van €12.75 zou betekenen.

Verder zit er in Whoppa ook nog eens Telenet telefoon waar ik niets mee ben aangezien ik geen vaste lijn wens/heb.

 

Dit enkel om binnen enkele maanden/jaren weer te merken dat er overgestapt moet worden naar een nog duurder pakket van Telenet.

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

Pas maar op dat je zelf niet naar whop 100Mbps  overshakeld voor 'n hogere snelheid,dan vervalt je  500GB in de piek uren en onbeperkt in de dal uren wat je nu hebt.

Whop100Mbps heeft maar 150GB basis volume.

Momenteel ben je niet duurder uit met je oude fibernet60 shake.

0 Likes
Petito
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 869
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Snelheid Fibernet Shake

in de fibernet shake zat het kabelabonnement niet inbegrepen 

in de whoppa wel

 

dus fibernet shake(int,tel, huur hddc) was 56€ per maand + kabelabonnement 16€ = 72€ (schatting, kan er enkele eurocenten naast zitten)

whoppa(int, tel kabelabonnement) is met kabelabonnement inbegrepen 76€ (ook huur hddc inbegrepen)

 

vroeger met de fn shake was je verplicht een huur toestel te nemen  om een shake te vormen 

bij de whoppa kan je nu een totaalpakket nemen zolang je digitale tv hebt onder welke vorm dan ook

huur , kooptoestel of zelfs tv met een kaartje)

 

beide zijn even duur dacht ik 

  Petito | Ere-Krak
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

@robatoras, ja, dit had in al opgemerkt.

Ik ben in principe naar een deftig antwoord op zoek waarom Telenet de snelheid van Fibernet  niet gewoon voor alle standaard Fibernets (niet de fibernet200 ed) gelijk houdt. Zeker als deze in 2012 wel mee verhoogd en in 2012 niet. Toch bedankt om mij hier nog op attent te maken.

 

@Petito, Ik heb zonet mijn rekening van Telenet even erbij genomen en ik betaal maandelijks in totaal €70,49 waarvan €49,39  aan Fibernet, €8.70 aan huur digicorder, €12 abonnement kabel tv en €4 Auteursrechten. Ik krijg wel nog een korting van €3,60 van de Shake.

Als ik zie dat de Whoppa dan €75.94 is en daar (waarschijnlijk) de auteursrechten van €4 nog bij moeten komen, kom ik uitgeteld aan €79.94, wat om en bij €10 meer is als de shake die ik nu heb.

 

Helemaal niet "even duur" dus.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

Telenet kan jou oude formule niet meer verhogen naar 100Mbps,dan botsen ze met whop 100Mbps met 150GB vast.En dat is 'n 3 pack

Jou oude fibernet shake 60Mbps is maar in 2 pack.met 500GB in de piek en onbeperkt in de dal uren.

Er zijn genoeg mensen die whop willen in 2 pack zonder  telefonie,dat doet Telenet niet.

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

Met deze stelling ben ik eigenlijk niet akkoord.

 

Waarom zou Telenet mijn "oude" formule niet kunnen opwaarderen naar dezelfde snelheid van Whop? Zoals ik zie betaal ik (€70,49) meer als Whop (€65,49) en zit er in mijn pakket géén telefoon.

Indien mijn pakket heel wat minder zou kosten, dan zou ik dit begrijpen, nu eigenlijk niet.

 

Dus komen we terug op twee posts van mij geleden dat Telenet zijn jarelange klanten "dwingt" om over te stappen naar duurdere pakketten als ze deftige snelheden wil houden. Want zeg nu zelf, 50mbps, 5 jaar geleden is niet hetzlefde als 50mbps nu.

 

 

robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid Fibernet Shake

Als je 5 euro meer betaald dan wat je nu betaald(€70,49),heb je whoppa 200/12Mbps met 500GB in de piek uren en onbeperkt in de dal uren.Zomaar even 140Mbps sneller en 6Mbps meer up.

Je bent niet verplicht je telefoon die er bij is aan te sluiten.

0 Likes
Gooz74
Professional Beetjesweter
Berichten: 11
Twee handen vol! It's your eighth party! Leesbeest! Mooi, mooi!

Snelheid Fibernet Shake

@robatoras, ik heb het gevoel dat we hier in een vicieuze cirkel zitten.

 

1. Het is geen €5 maar €10 (zie eerdere uitleg in post)

2. Telenet "dwingt" zijn jarelange klanten  om over te stappen naar duurdere pakketten als ze "normale" snelheden wil houden. Dit buiten de "gewone" prijsstijgingen.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Snelheid Fibernet Shake


@robatoras schreef:

Als je 5 euro meer betaald dan wat je nu betaald(€70,49),heb je whoppa 200/12Mbps met 500GB in de piek uren en onbeperkt in de dal uren.Zomaar even 140Mbps sneller en 6Mbps meer up.

Je bent niet verplicht je telefoon die er bij is aan te sluiten.


Volledig akkoord ,behalve het gedeelte  vaste lijn €20  p/m €240 p/j ,voor wat dan .

 

Telenet  zou toch een beetje tegemoet kunnen komen," abbo tv -interenet -gsm",dan kiezen" tv-internet-vaste lijn".