24806
netweters
|
152832
antwoorden
|
20743
vragen
|
Ik heb al meer dan een jaar de giga speed boost van telenet. Het heeft goed gewerkt +- 800mbps tot voor kort. De afgelopen 2 maanden valt de downloadspeed terug tot 100 mbps op willekeurige momenten. Sommige dagen werkt het perfect tegen 800 mbps en sommige dagen krijg ik amper 100 mbps. Iemand enig idee hoe did zou komen?
Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Giga speed boost onvertrouwbaar
Werk jij Bedraad of met WiFi.
@Dropsie Dan zou ik mijn snelheden eens testen met de windows speedtest app. Die worden opgeslagen en dan kan je ze downloaden en eens doorsturen via FB of Whatsapp naar Telenet.
Ze kunnen dan datum, uur, en snelheid eens nakijken in hun logs. Bij mij varieert het hier ook tussen 580 Mbps en 910 Mbps op zijn maximum. maar niet zo extreem laag.
@Dropsie schreef:Ik heb al meer dan een jaar de giga speed boost van telenet. Het heeft goed gewerkt +- 800mbps tot voor kort. De afgelopen 2 maanden valt de downloadspeed terug tot 100 mbps op willekeurige momenten.
Belangrijkste vraag: welke modem?
@Dropsie schreef:Sommige dagen werkt het perfect tegen 800 mbps en sommige dagen krijg ik amper 100 mbps. Iemand enig idee hoe did zou komen?
Hoe meer mensen giga speedboost of OneUp hebben/gebruiken, hoe groter de "overbooking" (shared medium).
Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1 😊
Intussen beter je huidige modem inruilen voor de nieuwste (CV8560E of CH8568LG).
Dankuwel, dit zal ik doen. Het lijkt precies wel of op sommige dagen mijn downloadsnelheid beperkt is tot 100 mbps.. het is zeer consistent.
@Ex-Netweter schreef:
Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1 😊
robatoras Dat is al lang gebeurt.
@robatoras schreef: Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1robatoras Dat is al lang gebeurt.
Sedert wanneer?
Bron?
https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar
En willen ze hogere snelheden + 1Gbps zal het nog enkele jaren duren,Alle Nodes moeten eerst voorzien worden van nieuwe apperatuur.
Ik zie mij met deze docsis3.1 die ik nu heb niet meer snelheid halen,dan mijn vorige docsis 3.0 daar haalde ik met whoppa(Wigo) boost al 970Mbps mee in 2020.
Het enigste wat ik voel is dat de snelheid in de piek uren hoger ligt dan met de docsis3.0.
In de dal uren geen verschil.