Beantwoorden
Dropsie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps

Ik heb al meer dan een jaar de giga speed boost van telenet. Het heeft goed gewerkt +- 800mbps tot voor kort. De afgelopen 2 maanden valt de downloadspeed terug tot 100 mbps op willekeurige momenten. Sommige dagen werkt het perfect tegen 800 mbps en sommige dagen krijg ik amper 100 mbps. Iemand enig idee hoe did zou komen?

 

Titel gewijzigd door CaroDW (mod) I vorige titel: Giga speed boost onvertrouwbaar

0 Likes
7 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps

Werk jij Bedraad of met WiFi.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7776
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps

@Dropsie  Dan zou ik mijn snelheden eens testen met de windows speedtest app. Die worden opgeslagen en dan kan je ze downloaden en eens doorsturen via FB of Whatsapp naar Telenet.

Ze kunnen dan datum, uur, en snelheid eens nakijken in hun logs. Bij mij varieert het hier ook tussen 580 Mbps en 910 Mbps op zijn maximum. maar niet zo extreem laag.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps


@Dropsie  schreef:

Ik heb al meer dan een jaar de giga speed boost van telenet. Het heeft goed gewerkt +- 800mbps tot voor kort. De afgelopen 2 maanden valt de downloadspeed terug tot 100 mbps op willekeurige momenten.


Belangrijkste vraag: welke modem?

 


@Dropsie  schreef:

Sommige dagen werkt het perfect tegen 800 mbps en sommige dagen krijg ik amper 100 mbps. Iemand enig idee hoe did zou komen?


Hoe meer mensen giga speedboost of OneUp hebben/gebruiken, hoe groter de "overbooking" (shared medium).

Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1 😊

 

Intussen beter je huidige modem inruilen voor de nieuwste (CV8560E of CH8568LG).

  1. Dan heb je al de modem die de toekomstige standard (Docsis 3.1) aankan.
  2. De nieuwe modems (32*8) hebben minder last van de buren dan de oude modems (24*8).
  3. Last but not least: Telenet is van plan om de oudere Docsis 3.0 modems te cappen op 400 mbps (dat doen ze nu al bij de OneUp klanten).

 

Dropsie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps

Dankuwel, dit zal ik doen. Het lijkt precies wel of op sommige dagen mijn downloadsnelheid beperkt is tot 100 mbps.. het is zeer consistent.

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps


@Ex-Netweter  schreef:

Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1 😊

 

robatoras Dat is al lang gebeurt.

 


 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps


@robatoras  schreef: Verbetering pas in zicht na roll-out van Docsis 3.1 

robatoras Dat is al lang gebeurt.


Sedert wanneer?

Bron?

0 Likes
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Snelheid met Giga Speedboost zakt soms naar 100 Mbps

https://press.telenet.be/telenet-rolt-nieuwe-docsis-31-modem-uit-dit-najaar

En willen ze hogere snelheden + 1Gbps zal het nog enkele jaren duren,Alle Nodes moeten eerst voorzien worden van nieuwe apperatuur.

Ik zie mij met deze docsis3.1 die ik nu heb niet meer snelheid halen,dan mijn vorige docsis 3.0 daar haalde ik met whoppa(Wigo) boost al 970Mbps mee in 2020.

Het enigste wat ik voel is dat de snelheid in de piek uren hoger ligt dan met de docsis3.0.

In de dal uren geen verschil.

0 Likes