Beantwoorden
DylanG00
Freshman Beetjesweter
Primeur! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Sporadische disconnects van games

Sinds midden februari heb ik bijna elk weekend te maken gehad met disconnects van online spellen op beide PS4 en PC, met draad verbonden. Dit doet zich niet voor als lag maar als complete disconnects van de match waar ik op dat moment in zat, eenmaal ik geboot word uit de server kan ik zo goed als direct terug beginnen matchmaken . Dit gebeurt op verschillende spellen (momenteel Rainbow Six, Valorant, en Fortnite getest) en ook op Discord. 9/10 keren als het in een spel gebeurt, gebeurt het ook op Discord tegelijk. Soms is er een kwartier tussen deze voorvallen, soms een uur. Meestal gebeurt dit tijdens vrijdagavonden, weekends, maar heb het nu ook al in de vakantie gemerkt.

Tijdens het voorvallen heb ik al een constante ping-test gedaan naar bijvoorbeeld 8.8.8.8 en dan merk ik geen packet loss. Ik heb al geprobeerd om de modem volledig te herstarten, andere kabel gebruiken, rechtstreeks met de muur te verbinden. Werkt allemaal niet. Dit probleem gebeurt al sinds midden februari en is één keer eind oktober vorig jaar ook gebeurd.

5 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Wat moet ik doen als mijn game de verbinding steeds verbreekt?

Volg de onderstaande stappen:
1. Start het spel opnieuw en kijk of dit het probleem oplost.
2. Het verlies van de verbinding kan worden veroorzaakt door een onstabiel netwerk. We raden u aan om van Wi-Fi-netwerk of datanetwerk te wisselen, te bevestigen dat mobiele data is ingeschakeld en het opnieuw te proberen.
3. Ga naar Instellingen>Apps>Alle apps bekijken. Zoek de game-app en ga naar Storage & Cache om de cache te wissen en start de game opnieuw.
4. Als de bovenstaande methoden niet werken, raden we je aan de game te verwijderen en opnieuw te installeren.
Als het probleem zich blijft voordoen, neem dan contact op met het Nothing Support Team voor verdere hulp.

0 Likes
Lethi
Freshman Beetjesweter
Verander-je-wachtwoord-dag Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Hier net hetzelfde probleem maar bij andere games... 

Probleem is zich wel pas beginnen voordoen nadat we de nieuwe cilinder vormige modem gekregen hebben.

De diagnose van de telenet app zelf geeft ook aan dat er een probleem is met het netwerk

Maar wanneer je die info naar telenet support stuurt krijg je een standaard antwoord, dat afgelezen wordt uit een script, om de wifi versterkers eens uit te trekken .. ookal geef je aan dat je toestellen, zoals bij jou, met kabel verbonden zijn...

Volg wel moest er iemand met een ander idee komen om die op te lossen.

0 Likes
Jjjohan
Freshman Beetjesweter
Primeur! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Ik heb hetzelfde probleem sinds februari met de volgende games: COD Modern Warfare 2 / Warzone 2 & Rocket League. Verder heb ik nog geen andere games getest. Ik start het spel, na een bepaalde tijd verliest het verbinding met de server. Het is zelfs zo erg dat ik geen enkel spel kan uitspelen. Ondertussen kan ik wel nog steeds surfen in een ander venster. Speedtest geeft wel niet de hoogste snelheid aan, maar tot daar aan toe. Soms wordt de verbinding hersteld tijdens het spel, meestal word ik er na enige tijd uitgegooid.

Wat ik al geprobeerd heb (geen effect = het probleem blijft voorvallen):

- PC Rebooten: geen effect

- Router uittrekken en na enige tijd opnieuw insteken: geen effect

- Alle drivers updaten: geen effect

- Wifi ipv kabel proberen: geen effect

- Andere kabel / poort op de router gebruiken: geen effect

- Telenet bellen: "Alles werkt zoals het hoort, als er iemand langs moet komen om te kijken kost het je 75€" - Nog niet op ingegaan

- Firewall settings resetten: Dit lijkt een hele tijd beter te hebben gewerkt, maar vandaag downloadde ik wat torrents en nadien is het weer hetzelde probleem.

- ANDERE PC: HETZELFDE PROBLEEM

Ik kan niets anders concluderen dat het probleem bij de router of bij Telenet ligt. Iemand enig idee of ik iets over het hoofd zie? Is er een oplossing gekend?

Ex-Netweter

Test packet loss op je internetverbinding (bekabeld, rechtstreeks op de Telenet-modem) met WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1  en xx-xx-xx-x.access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Een mogelijke oplossing is je huidige Telenet-modem vervangen door de CV8560E zonder Wifi en een eigen Wifi-router aanschaffen. Deze keuze biedt de hoogste kans op een definitieve en snelle oplossing voor een packet loss-probleem met je huidige Telenet-modem.

Je kan je Telenet-modem ook wisselen voor een ander model met Wifi van Telenet, geen idee welke Telenet-modem het beste functioneert. Sommige modellen hebben blijkbaar gemakkelijk last van packet loss-problemen.

Eventueel kan je ook uitproberen of het packet loss-probleem opgelost is wanneer je je huidige Telenet-modem "ontlast" van alle niet-noodzakelijke belasting:

• Draadloos signaal Telenet-modem volledig uitschakelen
  • Safespot+ en Safesurf volledig uitschakelen (hiervoor draait er software op de Telenet-modem)

Dit zijn maar tips om snel tot een oplossing te komen, in principe moet Telenet zelf ook een packet loss-probleem kunnen vaststellen en oplossen als zich dit binnen het Telenet-netwerk voordoet.

Jjjohan
Freshman Beetjesweter
Primeur! De kop is eraf! It's your first party! Hi there!

Dag Rafb,

Ik heb het packet loss niet getest, maar ben in overleg met de klantendienst vrijdag een nieuwe router gaan halen (voorheen de witte "emmer", nu vervangen door het zwarte wifi6 model). Het probleem lijkt hiermee inderdaad verholpen. Defecte router dus 😐
Bedankt voor je antwoord!