Beantwoorden
Tsar
Experienced Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Resetten modem lukt niet ?

Hallo,

Ik hem een modem-only en wens deze (in opdracht van Telenet) opnieuw op fabrieksinstellingen zetten, maar het lukt niet.

Ik probeerde via de software van Telenet (via Je thuisnetwerk - modem - algemeen - Terug naar standaardinstellingen) en via de resetknop op de modem zelf (12 seconden ingedrukt houden).  In beide gevallen startte de modem opnieuw op, maar alle instellingen blijven behouden ?

Enig idee ?

0 Likes
4 reacties
flip1953
Freshman Meesterweter
Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

@Tsar  schreef:

Ik hem een modem-only en wens deze (in opdracht van Telenet) opnieuw op fabrieksinstellingen zetten, maar het lukt niet

Een model-only kan je niet resetten, want daarop zitten geen enkele instellingen die je kan veranderen.

Zeker dat het over een model-only gaat? Welk type?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Wat valt er aan een modem only in te stellen? Geef eens het model van modem.

Edit: ik herhaal wat @flip1953 rees lang voor mij geschreven heeft.

0 Likes
Tsar
Experienced Beetjesweter
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Betreft het type CV8560E (in "je thuisnetwerk" staat er DOCSIS 3.1 E-ROUTER (DOCSIS)).

Ik wens de geavanceerde instellingen te wijzigen, meer bepaald de bridging wegens aankoop van een nieuwe eigen router.

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

@Tsar 

Dan zal je wat geduld moeten hebben. Wanneer je niet op een andere planeet leeft weet je intussen wel dat er bij Telenet momenteel serieuze informatica problemen zijn. En één van de gevolgen daarvan is dat velen niet of moeilijk hun settings kunnen aanpassen in "mijn telenet".

Waardoor het voor velen onmogelijk  is om de Mac Passthrough van de E-Router te activeren.

StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes