Beantwoorden
Linda9840
Professional Weetjeslezer
Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken! Hi there!

Nieuwe modem verliest regelmatig kort verbinding

Hoi forum,

Deze week ontving ik van Telenet een bericht dat onze oude modem vervangen moest worden door een nieuwe.

Nieuwe modem CH7465LGTN reeds aangesloten en na enkele minuten werkte het systeem.

Ondertussen zijn we al een paar dagen ver en is duidelijk geworden dat deze nieuwe modem regelmatig meermaals per dag de verbinding kortstondig verliest.

Dit wordt zeker snel hersteld maar het kwaad is geschied.

Onze werk VPN ligt eruit en moet opnieuw worden opgenomen, teams bevestiging worden afgemeld, online games krijgen je een kick van de server,...

Is dit gewoon een defecte modem?

Titel gewijzigd door Frederik (mod) | Vorige titel: Nieuwe modem

0 Likes
2 reacties
Rik12
Freshman Veelweter
WOW! Een bus vol! Topicvreter! BINGO!

Hallo,

Ik zou eens proberen utp kabels te gebruiken om de verbinding tot stand te brengen wanneer het kort wegvallen van de verbinding dan nog gebeurt dan weet je zeker dat het probleem bij de modem ligt (of het zou moeten zijn dat je slechte kabels hebt). Onthou ook dat :

• Microgolf ovens
  • Babyfoons
  • Muren van beton
  • Ik vergeet vast wel nog iets

Uw wifi signaal negatief kunnen beïnvloeden je  kan ook eens proberen het wifi kanaal te veranderen dit kan je veranderen in mijn telenet maar je moet aangemeld zijn als beheerder of je kan die instellingen niet zien. Wanneer dit alles niet helpt neem dan contact op met de telenet klantendienst en die gaan je helpen.

0 Likes
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak GP, kort voor Giga Poster!

@Linda9840 Kan het zijn dat je je eigen router gebruikt of boosters? 

Je hebt nu de CH7465LGTN maar eigenlijk zou je de CV8560E (e-router) moeten vragen als je een eigen router hebt.

Je zal nu met de nieuwe modem IP conflicten hebben omdat de range van je Telenet modem hetzelfde zal zijn dan die van je eigen router.

Kan je ons even de netwerk situatie uitleggen, zodat we je beter kunnen helpen hiermee ? 

Bovenstaande is natuurlijk maar een veronderstelling 

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes