Beantwoorden
JoepWimmers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Stabiliteits issue internet

Goedemiddag netweters ! 

Ik zit met een vraag ivm de stabiliteit van mijn internet... (Telenet business , met gigabit speedboost) 

Ik heb de laatste tijd wat problemen op mijn netwerk, niet zo zeer dat ik geen internet heb, alles "werkt" in principe gewoon zoals het hoort op vlak van snelheid : 900 down / 50 up. ( as advertised )

Maar het is alles behalve stabiel, ook niet met een lange (15m) kabel naar de modem

wat houdt niet stabiel volgens mij in, de symptomen zijn als volgt :
- ik disconnect regelmatig uit teams meetings en / of krijg de melding " slechte netwerk kwaliteit"
- ik heb niet zo zeer latency maar gewoon disconnects in games , met andere woorden bijvoorbeeld ping 9ms in Battlefield 4 , maar dan plots "connection to server lost"
- Remote desktop sessies kappen er regelmatig ook mee
- Wanneer ik in CMD "ping google.com -t" doe dan komt hier geregeld "request timed out" voorbij

Wat zit er op mijn netwerk : (alle kabels zijn CAT 6 A )

- Telenet modem ( DOCSIS 3.1 E-ROUTER )
- Telenet tv box
- 2x Netgear GS105E ProSafe Plus ( DHCP uit )
- 2x TP link Archer AX50 in accespoint modus
- 2 Workstations ( zeer recente AMD based pc's ) 
- 2 Laptops
- wat mobile aparaten op WIFI

Wat hebben we al geprobeerd om het te troubleshooten

- Telenet heeft al 3 technische medewerkers langs gestuurd , maar geen van hen heeft een verklaring kunnen geven.

- Alle kabels werden recent vernieuwd.

- De modem werd door telenet vervangen

- er werd getest met meerdere pc's (zowel op kabel als op Wifi ) 

Troubleshoot methode 

Ik heb een aantal "ping testen" naast elkaar laten lopen.

1) ik heb een ping test laten lopen naar de modem zelf ( in cmd ping <het ipv6 adress van de modem> -t ) 

Hierbij komen geen rare dingen naar boven ( meestal tussen de <1ms en de 2 ms ping ) 

2) Via Tracert google.com heb ik een relatief nabij ip adres buiten mijn netwerk gepakt ( het 3e wat naarvoren kwam , dit heb ik dan ook laten lopen op dezelfde manier. 

Hierbij komen al enkele "request timed out" lijnen naar boven. 

3) als laatste sanity check heb ik dan zowel een ping test laten lopen naar google.com en naar discord 

Hierbij komen ook enkele "request timed out" lijnen naar boven. 

Nu valt het ook op dat deze "request timed out"  lijnen vaak overeenstemmen met de disconnects uit teams of games die ik ervaar. 

Laatste bevindingen
Als ik dan de modem herstart dan gaat het weer 1 a 2 dagen, soms een week goed ,maar dan begint het feest weer.


Heeft een van jullie een idee wat ik verder zou kunnen doen om dit probleem verder op te sporen en liefst ook te verhelpen? het is geen showstopper van een probleem , maar de irritatie begint toch wel op te lopen. 

8 reacties
stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Stabiliteits issue internet

Hebben ze al een een uitmeting laten doen van de kabel in je straat, of ze je niet eens op een andere node kunnen zetten. Is de coax kabel van je modem naar buiten al eens uitgemeten? Ik denk dat daar eerder het probleem moet zitten, niet binnen maar eerder buiten. Dit kan je zeker aankaarten. Normaal moeten ze ook je gegevens van je modem kunnen uitlezen dan kunnen ze ook zien wat voor kwaliteit van signaal je hebt. Heb je trouwens bij je tv ook niet dezelfde problemen? Dan weet je zeker waar je mag ze laten naar zoeken

Stefan Groenen
0 Likes
JoepWimmers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Stabiliteits issue internet

volgens de ene helpdesk medewerker is alles hunky dory wat er binnen komt , maar volgens de andere dan weer niet. 

De laatste technieker heeft wat op zijn surface getokkelt en zich dan aangesloten bij de eerste helpdesk medewerker ... 

 

0 Likes
Juniorvb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Stabiliteits issue internet

Hier ook al 2 weken dit probleem, exact hetzelfde abonnement. Technieker heeft modem verwisselt wat natuurlijk niets heeft gedaan. Ze zijn hier wel bezig met Fiberklaar, kan dit hier iets mee te maken hebben?

JoepWimmers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Stabiliteits issue internet

hier is nog geen sprake van fiberklaar... dus ik denk het niet 

Juniorvb
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! De kop is eraf! Hi there!

Stabiliteits issue internet

Nee heb hun ook gecontacteerd en dit kan inderdaad niet. Ben benieuwd wat het probleem wel kan zijn....

0 Likes
JoepWimmers
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Stabiliteits issue internet

Bonne Chance , en keep me posted , ik ben al bijna 3 maanden aan de gang ... 

Heb de Helpdesk eerlijk gezegd opgegeven ....

stefangroenen
Professional Meerweter
Berichten: 146
It's your ninth party! Even demarreren... Een bus vol! Warming up?

Stabiliteits issue internet

Daar je business klant bent kan je beter de A dienst contacteren, altijd dezelfde persoon en die weten wel beter de weg naar oplossingen

Stefan Groenen
loren86
Professional Weetjeslezer
Berichten: 1
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Stabiliteits issue internet

Hallo, 

 

Heb je hier een oplossing voor gevonden? Net hetzelfde voor hier...

 

Thanks!

0 Likes