Beantwoorden
Ex-Netweter

Strict nat type, ten einde raad

Beste,

Ik heb regelmatig problemen tijdens het gamen om mee te spelen met anderen omdat mijn nat type strict is. Ik denk dat het probleem ligt aan de Asus RT-AC68U router die op de telenet modem is aangesloten. Deze staat momenteel in router configuratie maar als ik deze instel als access point heb ik geen draadloos internet meer en kan ik niet meer op de config pagina van de Asus router. Ik heb ook heel weinig kennis over netwerkinstellingen en heb al 10x factory reset moeten doen. Ik heb hier verschillende dingen gelezen en geprobeerd maar het probleem blijft dat ik geen internet meer heb na instellingen te hebben veranderd. 

momenteel staat de wireless van de telenet modem uit en gebruik ik 2,4 en 5Ghz van de Asus. ethernet kabel gaat van modem naar de WAN van de asus router. De Asus router heeft op de configuratie pagina ook de melding: "The WAN IP is not the external IP. External IP-based services will not work." Ik heb dit opgezocht maar de resultaten zijn moeilijk te verstaan.

Ik geef graag meer informatie indien dit nodig is.

Alvast bedankt.

0 Likes
7 reacties
Arthur2
Experienced Meesterweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Hoi

• Doe eerst een firmware-update als je nog een oude versie hebt.
  • Reset je router (moet je altijd doen na een firmware update)
  • Volg deze FAQ

Laat even weten of het lukt! 🙂

Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter

Ok bedankt, firmware update heb ik altijd gedaan maar die FAQ nog niet. Ik ga dit morgen proberen, heb er vandaag weeral paar uur met bezig geweest. Maakt het trouwens uit of de wifi van de telenet modem aan of uit staat?

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

@Ex-Netweter

Nee en als je hem uit hebt staan dan kan je eigenlijk beter een modem-only halen en je Asus als router gebruiken. 🙂

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Ofwel werk je enkel met de Home gateway van Telenet en gebruik je uw router als AP. Over de instellingen zijn er hier al Posts genoeg.

Dan moet je NAT type Strict uitschakelen want dit wil zeggen dat je rechtstreeks op een publiek IP adres zit en niet op een router.

Zelfs als je een modem only gaat halen en uw eigen router gebruikt dan is dit geen strict NAT type.

Van zodra je via WiFi gaat zal je normaal gezien altijd op een intern IP adres zitten en niet publiek.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter

Om misschien nog wat randinformatie te geven waarom je NAT type strict hebt.

Omdat je 2 routers hebt, heb je dubbele NAT waardoor je geen port forwarding hebt.

Als je je router als AP instelt zou het moeten werken maar de Telenet HGW heeft de laatste tijd wel wat problemen met port forwarding. Daarom dat ik zei, als je de wifi hebt uitgeschakeld ga je hem best omwisselen Voor een modem-only.

@igvfer 

Naar mijn ervaring moet je niet persé op een publiek IP-adres zitten. Je moet er gewoon voor zorgen dat de poorten goed zijn opengezet of je apparaat moet op DMZ staan. Dan zou je NAT Type open moeten krijgen.

Arthur2 | Ere-Krak
0 Likes
Ex-Netweter

Beste,

Ik heb de Asus in AP mode gezet en ik kan nu de instellingen veranderen en op internet maar enkel via kabel (met een powerline). Als ik met Wifi verbind kan ik niets meer doen.

0 Likes

Sorry heb iets groot over het hoofd gezien. Ik had vroeger een static ip op mijn pc gemaakt om te zien of dat zou werken en daardoor werkte mijn wifi op pc dus niet.

0 Likes