Beantwoorden
z641004
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your seventh party! It's your sixth party! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Super traag internet. Wat valt hier aan te doen?

Hallo

 

Ik huur een appartementje waar we met z'n allen internet fiber 200 delen.

Nu zit ik op de 3e verdieping en behaal een maximum downloadsnelheid van zo'n 3,8 mbps.

 

Nu ik heel vaak en heel graag surf, is dit ontzettend storend. Snel ben ik dus op zoek naar een (goedkope) oplossing! Er is geen bedrading or what so ever dat mij toelaat om een ethernetkabel te gebruiken...

 

Eigen internet nemen?  Of wat voor opties zijn er nog?

 

Groetjes!

Wanhopige Laura

0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Super traag internet. Wat valt hier aan te doen?

Ik veronderstel dat elk verdiep allemaal op 1 internet aansluiting zit. Hebben jullie elk afzonderlijke electriciteitsmeters? Of is dit ook gedeeld door iedereen?

Indien er 1 electriciteitsmeter is waar iedereen op is aangesloten zou ik voorstellen om iets zoals de Sitecom LN-555 FR te proberen. Even googelen en je zal wel een verkoper vinden.

Met deze apparaatjes stuur je uw internet via powerlan naar de AP module waar je dan ofwel draadloos ofwel bekabeld op kunt.

Je Wifi draagt duidelijk niet zo ver.

Is er anders echt geen mogelijkheid om met een UTP kabel tot in uw appartementje te geraken?

Komt er distributie boven? Dan zijn eventueel de moca's van Hirschman een oplossing. Dan in combinatie met een Acces Point.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Gianni
Freshman Veelweter
Berichten: 148
De race is begonnen! Safespot Even demarreren... Warming up?

Super traag internet. Wat valt hier aan te doen?

Verdiepingen overbruggen met WiFi is niet altijd probleemloos.

 

In volgorde van 'beste keuze':

 

1/

Beste oplossing: UTP-kabel (maar volgens jou onhaalbaar). Is er nergens een technische ruimte waar die kabel kan doorgelegd worden?

 

2/

Als je een eigen coaxkabel hebt, neem je best een eigen abonnement. Dan staat de draadloze modem op jouw verdiep en zal je via WiFi wel een hogere snelheid kunnen halen.

 

3/

Alternatief: powerlines, maar op een appartement zullen er vermoedelijk verschillende meterkasten zijn, en dus ook slechte powerline verbinding. Je kan dus al snel 90 euro kwijt zijn zonder dat het werkt.

 

99/

Repeaters zouden door sommigen misschien ook wel eens kunnen voorgesteld worden, maar blijf daar zo ver mogelijk van weg. Een repeater moet je plaatsen op een loactie waar de WiFi ontvangst nog goed is (dat zou dus op 1ste of 2de verdiep zijn?), maar dan halveer je wel de bandbreedte. De kans is dus groot dat je die investering ook voor amper enkele Mbps' extra deed

 

 

0 Likes