Beantwoorden
Ex-Netweter

Synchronisatie gewiste mails

Als ik mails wis op de PC worden die niet gewist op de smartphone. Zij zijn wel als gelezen gemarkeerd. Is dat normaal of is daar een oplossing voor?

Tags (2)
0 Likes
8 reacties
Niels
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Werk je met POP3 of IMAP op je smartphone?

Niels | Ere-Krak
  The burden which is well borne becomes light – Ovidius
    Passend antwoord gekregen? Duid het aan als “oplossing”. Een like mag ook natuurlijk! Disclaimer
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Over welke smartphone heb je het (Android, iOS?) en welke app gebruik je om e-mail te bekijken op je smartphone?

Ik heb een Nexus 5X en gebruik de Gmail app om via POP mails van verschillende accounts binnen te halen. Per account heb ik maar 2 keuzes wat betreft e-mail verwijderen van de server: Nooit of Als ik verwijder uit mijn inbox  (dit is terug te vinden onder de instellingen van de Gmail app). Dit houdt in dat als ik een mail verwijder op mijn smartphone dat die niet meer binnenkomt op de PC. Helaas heb ik hetzelfde probleem als jou: als ik een mail ontvang op mijn smartphone en die dan vervolgens binnenhaal via de PC, dan verdwijnt die mail niet op de smartphone. Ook niet als ik die mail op de PC verwijder.

Ik heb een Samsung Galaxy S4 Mini gehad en daar gebruikte ik de mail app van Samsung en dan verdwenen mijn mails wél op de smartphone als ik ze op de PC binnenhaalde.

In beide gevallen werkte ik via POP, maar je zou ook kunnen werken via IMAP. Of een andere mail app proberen. K-9 Mail zou niet slecht zijn.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Als je alles mooi gesynchroniseerd wil houden is IMAP de beste oplossing.

BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
0 Likes
Ex-Netweter

Ik werk met IMAP. Blijkbaar zijn de gewiste berichten van gisteren nu toch verdwenen. Zou het kunnen dat de app op de smartphone volledig moet afgesloten worden? Of is er een grote vertraging voor het wissen? Andere synchronisatie gaat (van nieuwe mails) redelijk snel

0 Likes
Ex-Netweter

Ik werk met Thunderbird op de PC en heb een Samsung smarthphone J5. Blijkbaar zijn de mailtjes van gisteren nu toch verdwenen. Ik ga nog eens uitproberen, misschien is er vertraging of moet de app op de smartphone of de PC uitgeschakeld worden.

0 Likes

Ik heb het gevonden! zodra er een nieuwe mail binnen komt verdwijnen de gewiste mails. Toch eigenaardig?

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Niet eigenaardig toch.

Sychronisatie kan maar gebeuren op het moment dat je toestel verbinding heeft met het internet en in dit gaval met de mailserver. Als je bvbb hebt ingesteld dat synchronisatie op je toestel maar om de 6 uur mag gebeuren (om je batterij te sparen, of je mobiele data) dan zit er telkens 6 uur tussen.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Tag away, my dear! TAGGING MASTER! Professional organizer! Krak 2017

Volgens mij is het niet wanneer er een nieuwe mail binnenkomt, maar op het moment dat je de mailaccount synchroniseert. Je kan dat manueel doen; normaal gezien door de account open te doen en van boven naar onder vegen.

Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
0 Likes