Beantwoorden
Samy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Synology niet bereikbaar via DDSN

- Nas: Synology 218 + (rechtstreeks verbonden op Telenet modem)

- Telenet modem: 24*8 DOC 3 WIRELESS(DOCSIS)

- Telenet poorten: geen wijzigingen aangebracht

 

Hallo,

 

Mijn Synology 218+ kan ik benaderen via mijn ip adres 192.168.0.xxx.

Als ik via mijn DDSN wil inloggen op mijn locale netwerk is dat niet mogelijk om in te loggen, ik heb alle firewall uitgeschakeld (zowel op Telenet modem, PC en nas). Ik kan wel op mijn smartphone inloggen op het 4G netwerk.

Ik veronderstel dat er een probleem is met mijn locale netwerk?

 

Ik heb contact opgenomen met Synology, ze hebben alles nagekeken en getest.

Resultaat: ze kunnen perfect inloggen op mijn DDSN.

 

Extra info:

Het heeft wel nog gewerkt, en ik heb niks van wijzigingen aangebracht.

Ik heb onlangs van een Business pack veranderd naar een particuliere pack.

 

Ps: Mijn kennis in netwerken is marginaal ☹️

Als je extra info wenst om een oplossing te helpen zoeken, dan hoor ik het graag.

 

Grts

 

 

0 Likes
25 reacties
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Klinkt raar maar trust me

 

Forward port 80 naar 80 en dan 80 naar 5000 (of 5001 https)

 

Heb in hetzelfde schuitje gezeten 😛

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Eerst en vooral uw Synology NAS een IPadres geven in de de range 192.168.0.10 tot 99 dit om conflicten te voorkomen met de DHCP van Telenet.

Dan verander je de standaard poort (5000 en 5001) van je DSM naar bijvoorbeeld 5100 en 5101. De gekende poort is nogal een doelwit voor potentiële hackers.

Via Configuratiescherm - Netwerk - DSM instellingen.

Mijn NAS is zo een 8-tal weken belaagd geweest vanaf verschillende IPadressen. Eens het ene adres was geblokkeerd kwamen ze van een ander adres. Gaande van USA, Canada, UK, Vietnam, Rusland tot Duitsland toe.

Dan zet je in de Telenet modem router uw Firewall aan, UPnp aan, en forward je poort 5100 tot 5101 naar het IP adres van je NAS.

Niet vergeten te activeren (rechts) en te bevestigen (helemaal onderaan).

Als je dan DDNSnaam dubbelpunt poortnummer doet moet dit lukken.

Zorg zeker dat je een sterk paswoord nodig hebt om in te loggen, eentje met Hoofdletters, kleine letters, cijfers en leestekens.

Zorg ook dat ook uw DDNS provider correct geconfigureerd is via Configuratiescherm - Externe toegang - DDNS - Maken

Succes.

NB Probeer de eerste keer toegang te krijgen via je smartphone op mobiele data, niet via het eigen (Wifi) netwerk. Dit om eventuele NAT loopback problemen te vermijden (Dit is al in een paar topics ter sprake gekomen).



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

@Mathuas 

Je kan in de Telenet modem router (HGW) niet aan portswitching doen. Dus dat lukt niet van poort 80 naar poort 5000. Met modem only en eigen modem zal dit wel lukken. Bovendien kan je niet tegelijk poort 80 naar poort 80 doorverwijzen en poort 80 nog eens doorverwijzen naar een andere poort zelfs niet als dit een ander IP adres is. Uw router zal niet weten naar waar hij het signaal moet sturen.

Je zal wel een poort 80 redirect kunnen doen naar een andere poort, in dit geval poort 5000 of ander, bij sommige DDNS providers, maar dat kan je ook maar eenmaal per domeinnaam.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Ik had wat te snel getypt op mijn gsm

 

Wat ik dus bedoelde was poort 80 openen en inderdaad forwarden naar 5000 of 5001

Screenshot_20190913_203302.jpg

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
Samy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Alvast bedankt allemaal voor jullie snelle reacties👍.

Ik heb de poorten geforward zoals Igvfer had aangegeven en dit is nu opgelost.

 

Ik heb nog een tweede probleem... Ik kan photostation niet openen via mij DDSN. Moeten hier andere poorten opengezet worden voor https?

 

Alvast bedankt!

Grts,

Samy

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

@Samy 

Photostation gebruikt daarvoor de poorten 8090 en 8091 bij mij. Om verbinding te maken geeg je in: DDNSnaam:poortnummer/photo. Lokaal is dat 192.168.0.x:poortnummer/photo.

Om via Https te gaan kan je dat aanduiden maar je moet ook een extra regel toevoegen in Toepassingsportaal - Reverse Proxy - maken. Zie afbeelding. Op die manier kijk je vanop afstand altijd via Https.

localhostphoto.PNG

 

Hier de poortinstellingen van Photostation zoals je zelf wil.

 

routerpoortPhoto.PNG

 

Je foto mappen zet je als prive, die je kan delen als je wil met paswoord. Of je zet ze openbaar. Iedereen die in dit geval de URL intikt krijgt dan die foto's te zien. Test eens met pavele.hopto.org:8090/photo



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Sorry het automatisch overschakelen van http naar https bij Synology Photo werkt blijkbaar niet meer. Je kan wel eens testen met https://pavele.hopto.org:8091/photo/. Ik gebruik een Let's Encrypt certificaat. Gratis en met als enige voorwaarde dat poort 80 naar je NAS openstaat voor de automatische 3-maandelijkse update. Maar eigenaardig genoeg doet firefox soms moeilijk over dit certificaat bij sommige toepassingen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Samy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Ingnace,

 

Ik heb u een pm gestuurd.

Grts

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Synology niet bereikbaar via DDSN

@igvfer 

 

De HTTP naar HTTPS kan nogsteeds automatisch voor zowel de NAS als de Photostation.

 

Je kan automatisch je nas van HTTP naar HTTPS forwarden via het volgende

Instellingen -> netwerk -> DSM-Instellingen
HTTP verbindingen automatisch omleiden naar HTTPS ( dit is inderdaad niet voor de webstation of photo station )

 

Voor photostation kan dit via : photostation -> instellingen -> Algemeen hier onderaan staat andere instellingen HTTP verbindingen met HTTPS dan wordt deze automatisch naar HTTPS herleid.

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

@Mathuas   Inderdaad, zou werkt het en was (is) het ook ingesteld bij mij. Maar ik heb mij laten misleiden door de loopback problemen met de router. Ik teste het uit op mijn tablet via mijn wifi en met mijn DDNS naam en ik kreeg geen verbinding. Tot ik merkte dat mijn modem werd uitgeschakeld en ik zonder internet viel. De modem start wel op uit zichzelf daarna maar die NAT loopback is toch een probleem.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Samy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Photostation werkt nu extern en via een https verbinding, maar als ik op mijn locale netwerk aanmeld met mijn domeinnaam lukt dat niet(het lukt wel met mijn ip adres).

Ik kan ook geen foto's delen (Pagina =>De wachttijd voor de verbinding is verstreken).

 

Grts,

Samy

0 Likes
Mathuas
Experienced Meerweter
Berichten: 84
Warming up? Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Lukt het in je lokaal netwerk enkel via je intern of ook via je extern IP ? probeer een via

 

start - cmd (opdrachtprompt) - ping x.x.x.x

 

x.x.x.x eerst met je extern ip proberen en daarna ping gevolgd door je ddns krijg je geen antwoord op beiden probeer dan eens het volgende.

 

tracert gevolgd door je ip en dan je ddns en post dit eens

Dont forget to Like! - Frans Mathias
Shopmanager - Netwerkbeheerder - -Datarecuperatie - PC-Technicus - Smartphones & Tablets
0 Likes
Samy
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
Alles op zijn plek! Follow the reader, reader! Leesbeest! Netjes!

Synology niet bereikbaar via DDSN

@Mathuas 

Via mijn locale netwerk kan ik er nu wel op, maar ik kan niks delen "De wachttijd voor de verbinding is verstreken".

 

Via mijn DDSN kan ik  helemaal niet op Photostation (op locale netwerk) "De wachttijd voor de verbinding is verstreken".

 

Test gedaan op 4G via mobile hotspot met mijn DDSN, en daar werkt alles perfect.

 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Synology niet bereikbaar via DDSN

Thuis via je (wifi)netwerk zal je vermoedelijk hetzelfde probleem hebben zoals ik en nog anderen. Het NAT loopback probleem. Voor hetzelfde geld ligt je internetverbinding uit maar die start na enkele minuten terug op.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes