24748
netweters
|
152265
antwoorden
|
20686
vragen
|
ik wens deze router te installeren. Als complete leek in deze materie zou ik graag wat tips krijgen.
bedoeling is het draadloos netwerk in mijn woonkamer te verbeteren ; ik stel echter vast dat mijn digicoder niet meer kan opnemen (ik krijg alsmaar de melding dat ik de aansluiting moet nakijken) nu ik deze via de kabel uit de router verbindt ; verbind ik de kabel met de powerline (zie verder) dan is er geen probleem. M.a.w. het probleem zit in de configuratie van de router.
op de router zou ik ook mijn versterker (homecinema) bedraad willen aansluiten ; de router wordt versterkt door een Powerline.
graag stap per stap toelichten wat ik moet doen. ik heb al gelezen dat dit zou te wijten zijn aan een conflict in IP adressen en dat ik de DHCP functie zou moeten uitzetten, maar ik weet niet hoe dit te doen.
de procedure zoals voorgeschreven door TP Link is voor mij als leek soms latijn (bepaalde keuzes weet ik niet te maken omdat ik niet weet waaruit men precies kan kiezen )
kan iemand mij stap per stap vermelden wat te doen?
Hallo
sorry dat ik zo laat ben met een reactie ! alhoewel ik nog niet in de mogelijkheid ben geweest om deze uit te proberen toch een hartelijk dank voor de reactie. Ik kom hier morgen op terug.
mooie uitleg, dan heb je een perfect roaming netwerk veronderstel ik?
Waarmee je -als je surft over deze AP- ook je sonos ziet die aan je modem hangt beneden?
Beste
ik heb voorlopîg de door u beschreven procedure niet uitgevoerd. Ik verklaar mij nader : met uitzondering van de uitschakeling van NAT heb ik de procedure zoals door u omschreven enkele dagen geleden (na mijn vraag aan de community) grotendeels gevolgd, en dit tot op heden tot mijn voldoening.
Ik heb een goed werkend draadloos netwerk en voldoende draadloos bereik, ook voor mijn versterker. Het enige wat niet opgelost is , dat is het feit dat de digicoder niet verder wil programmeren dan 2 dagen vooruit.
de TP link heb ik beveligd via de code op het apparaat.
Ik denk dat door het bijkopen van een tweede powerlink dit probleem kan worden opgelost, zodat ik de huidige configuratie kan behouden.
Het is immers zo dat wanneer ik de kabel uit de powerlink (die nu verbonden is met mijn TP Link) rechtstreeks met mijn digicoder verbindt, deze laatste langer dan 2 dagen vooruit programmeerbaar is.
ik heb uw procedure in ieder geval uitgeprint, mochten er toch problemen ontstaan of mocht het bijplaatsen van een tweede powerlink niet tot het verhoopte resultaat leiden. Of ik tracht u dan toch nog even te contacteren.
Nogmaals hartelijk dank voor de geboden hulp !!!
gr
biedt elke accespoint de mogelijkheid om NAT uit te schakelen........?