Beantwoorden
GunterMaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

Hoi,

 

Omdat mijn telenet router en de hele patchkast voor alle bedrade bekabeling in de kelder staat, hebben we thuis in huis heel slechte wifi ontvangst. Nu was ik aan het denken om een Ubiquiti AmpliFi mesh netwerk aan te schaffen. Ik heb echter op een aantal sites gelezen dat om alle mogelijkheden ervan te gebruiken je de ingebouwde DHCP server van de Ubiquity zelf moet gebruiken. Volgens mij kun je dat helemaal niet dus vroeg ik me af wat ik wel kan doen als ik die Ubiquiti AmpliFi toch wil gebruiken...

 

Bedankt!

0 Likes
5 reacties
BertXL
Professional Bijna Allesweter
Berichten: 1019
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Krak 2019

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

Voor zover ik lees kan je het ook in bridge mode gebruiken:

https://help.amplifi.com/hc/en-us/articles/220979347-Does-AmpliFi-support-bridge-mode-

Ik vermoed dat er dan geen DHCP en aanverwante services zullen draaien op het toestel.

 

Er zijn volgens mij trouwens ook betere toestellen beschikbaar 🙂

http://www.trustedreviews.com/reviews/ubiquiti-amplifi-mesh-wi-fi-system-2

 

 


BertXL | Ere-Krak
When nothing goes right, go left!
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

Als je een Telenet Home Gateway (modem / router in een) hebt staan kan je deze makkelijk omruilen voor een modem only en dan daarachter de router plaatsen. Je hebt natuurlijk het probleem dat je de router niet in de kelder kunt plaatsen want daar heb je terug niets aan je WiFi want om een mesh netwerk te hebben moeten je Wifi componenten elkaar kunnen zien. Op zijn minst A (router) naar B (wifi punt) die dan op zijn beurt C( wifi punt) moet kunnen bereiken. Ideaal is als A  B en C kan bereiken, B A en C en C B en A. Dan heb je een mesh netwerk.

Eigenlijk moet je geen zo'n duur spul kopen als je vanuit uw kelder overal UTP hebt lopen naar verschillende aansluitingen op de verdiepingen. Een paar strategisch geplaatste AP's zoals die van Telenet (69€ per stuk en 30 dagen probeergarantie) zullen je WiFi problemen zeker oplossen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
GunterMaes
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

Je kan die inderdaad in bridged mode draaien maar als je DHCP op het toestel zelf afzet kun je denk ik bepaalde services zoals parental control en guest networking niet gebruiken.

 

Bedankt ook voor de link naar trusted reviews! 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

Met de Telenet AP's heb je geen Parental control, inderdaad, maar als je een beetje clevere jeugd in huis hebt haalt dit toch niets uit en Guest account, hoeveel keer heb je dat nodig. Voor mij zou dat geen reden zijn om 3 tot 400 euro uit te geven aan hoera technologie.

Enkele voorbeelden:

Bereik per eenheid 1800 m2 op 5 Ghz wil zeggen dat dit max. 24 meter ver is, zonder hindernissen, en vermits ze in elkaars bereik moeten staan heb je bij 2 eenheden geen 3600 m2 maar wel 2700 m2



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Telenet en Ubiquiti AmpliFi

In de geest van "Keep ir simple".

Daar ge een patch kast hebt in de kelder heb je waarschijnlijk ook UTP verbinding in huis. Dan kan je toch gewoon een WiFi access point kopen die ge met de UTP kabel aansluit.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.