Beantwoorden
Edwin60
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Jij bent af! Twee handen vol!

Telenet modem blokkeert DNS of WAN link

Beste Netweters,

Op 24/11/2021 stelde ik een vraag ivm instellingen "Port Forwarding" in "Mijn Telenet" > oplossing succesvol.

Na enkele maanden blijkt nu dat om onbekende reden telkens na verloop van tijd de DNS-link of WAN-adres geblokkeerd wordt door de Telenet modem.

Krijg dan geen toegang meer tot de beveiligingscamera, ondanks een succesvolle PING opdracht.

Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden, gewoon een manuele herstart modem of herstart modem via "Mijn Telenet"

Weet iemand de oplossing om dit te voorkomen zodat ten alle tijde de DNS-link of het externe IP-adres blijven werken?

Wat is de reden waarom na verloop van tijd deze blokkering tot stand komt in de Telenet Wireless Modem CH7465 LG-TN

Alvast bedankt,

Edwin

0 Likes
16 reacties
Edwin60
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Jij bent af! Twee handen vol!

Telenet modem blokkeert DNS of WAN link

Beste flip,

Nogmaals hartelijk dank voor de uitstekende ondersteuning.

Enkel de externe PortForward aanpassen is maar een heel kleine ingreep.

Momenteel nogal druk bezig, wil dit dan meteen uitvoerig testen.

Denk tegen eind deze week de configuratie op "MijnTelenet" uit te voeren.

Hou jullie zeker op de hoogte.

0 Likes
Edwin60
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Wereld gedichtendag Jij bent af! Twee handen vol!

Telenet modem blokkeert DNS of WAN link

Hallo iedereen,

Beste flip,

Heb uw antwoord als oplossing aangeduid, echter iedereen die reageerde op deze problematiek heeft bijgedragen tot de oplossing, er waren dus meerdere versie's/berichten van toepassing tot de oplossing.

Ondertussen een motorreis achter de rug in Duitsland en geen enkel probleem ondervonden.

Er was geen wifi fritzbox die deze materie tegenhoud en uiteraard op verplaatsing diende het 4/5G netwerk voldoende te zijn.

Wil er wel nog aan toevoegen dat behoud van poort 80 in de webinterface van de camera geen optie was, het werkte niet naar behoren, heb dan het poort nr aangepast zodat het nu gelijk is zowel intern en extern, hiermee zijn alle problemen van de baan, hoef nu enkel altijd dit poort nr toe te voegen aan het interne IP of IP WAN adres, ook het DDNS-adres werkt prima.

Wil iedereen expliciet hartelijk bedanken die reageerde op mijn bericht en bijgedragen heeft tot de oplossing!

Groeten en tot ziens,

Edwin

0 Likes