Beantwoorden
Ex-Netweter

Telenet modem

Twee dagen geleden werd mijn nieuwe modem geïnstalleerd, maar sindsdien heb ik die nog niet kunnen gebruiken. De modem gaat namelijk steeds aan en uit, de lichtjes flikkeren van rood, naar groen, naar wit,...  De installateur vertelde me dat ik een tijdje moest wachten, dat er misschien een aantal updates moeen geïnstalleerd worden, maar het is nog steeds niet opgelost. Wat kan ik doen?

0 Likes
3 reacties
igvfer
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Topic held(in)! Een echt antwoordkanon jij!

Telenet modem

Stopkontakt eens uittrekken.

Opnieuw verbinden.

Indien niet OK na 20 minuten bellen naar de klantendienst

Schrijf voor alle zekerheid de macadressen op van de modem. Minstens de eerste (HFC Mac) de volgende 2 mac adressen zijn dezelfde met telkens 1 verschil. Als het eindigt op 01 bijvoorbeeld moet de 2e eindigen op 02 en de volgende op 03. Of eindigend op 9 dan is de volgende A en de volgende B.

Laat ze eerst de mac adressen checken.

Vervolgens de verbinding.

Er zal eventueel een aanpassing moeten gebeuren aan je NIU of aan je inkomend signaal.

Stomme technieker die niet wacht tot de test OK is. Hopelijk heeft hij dit ook aangeduid op zijn werkblad.

In het vervolg nooit zolang wachten om te bellen naar de klantendienst. Een modem hoort na max. 45 min. online te zitten.

Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter

Telenet modem

De intallateur wist dat het niet in orde was, en heeft gebeld naar de repairdienst van Telenet. Zij zeiden dat het zou kunnen dat de modem een vertraging heeft maar dat die na een paar uur toch zou kunnen werken. De installateur zei dus dat ik best nog even zou wachten, maar als het na een dag nog niet opgelost is dat ik dan best contact opnam met de klantendienst.

Dat heb ik gisteren geprobeerd, aangezien het nog niet opgelost was, maar de wachttijden waren veel te lang dus ik probeerde het eens op deze manier 😉 Maar goed, ik zal dus nog eens moeten bellen.

0 Likes
natte
Experienced Weetjesweter
Goed bezig! It's your ninth party! On a roll... Twee handen vol!

Telenet modem

geduld is een mooie zaak jen dat

0 Likes