Beantwoorden
DoubleV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

Er werd bij ons een nieuwe zwarte one-up modem geplaatst. Daarmee is het continu uitvallen van de laatste week volledig opgelost. Evenwel, we werken met devolo’s (laatste model WiFi 6 mesh) voor de bovenste verdieping (penthouse) maar die werken nu niet maar (de devolo naast de router herkent de verbinding niet). Heb al alles geprobeerd, soms lukt het maar nadien valt de connectie met de router weg. niets helpt. Ik weet wel dat dit op zich niks met Telenet te maken heeft want het internet werkt, maar misschien heeft iemand wel een idee van mogelijke oplossing. Waarvoor dank bij voorbaat. Willy

0 Likes
6 reacties
BandR
Professional Veelweter
Berichten: 343
WOW! De magic number! Even demarreren... Een bus vol!

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

De F@stmodem heeft Plume Mesh, dus veronderstel dat je de wifi vd modem dan hebt uitgezet ?

Is niet perse nodig, maar zal niet kunnen deelnemen aan de Devolo mesh, dus staat beter uit.

Staat er een devolo vlak bij de modem, via eth ?  In dat geval zeker wifi vd modem uitzetten omdat ze mekaar gaan storen.

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

Probeer de devolo's te resetten naar fabrieksinstellingen: de resetknop langer dan 10 seconden ingedrukt houden.

zie handboek blz 345 (26): https://www.devolo.be/support/downloads/download/magic-2-wifi-6-mesh-kit

Daarna opnieuw installeren. zie handboek blz 324 en volgende

0 Likes
DoubleV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

Bedankt voor jouw reactie. Er staat een devolo naast de vernieuwde Telenet router, verbonden met een ethernet kabel. De andere (vernieuwde) devolo’s staan op het verdiep. Met de vorige router van Telenet werkte alles wel, en nu met de laatste niet niet meer. Probleem is dat de devolo verbinding wel herkend wordt, maar wegvalt na een paar minuten en dan niet meer herkend wordt. De router van Telenet geeft beneden 500 tot 600mbs, vele malen hoger dan de 40mbs die de devolo’s geven, ook al installeer ik meerdere devolo’s op het gelijkvloers. Toch bedankt voor de feedback. 

0 Likes
DoubleV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

Bedankt voor je reactie. Heb ik gedaan, alle devolo’s zijn terug naar de fabrieksinstellingen gereset. Alles terug opnieuw opgestart. Zelfde verhaal voor de Telenet router, maar het probleem blijft : de connectie via ethernet kabel wordt herkend, maar valt weg na een paar minuten. Toch bedankt voor je feedback. 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

Als de ethernetverbinding tussen de Telenet-modem en je Devolo-netwerk wegvalt, betekent dat niet noodzakelijk dat er iets mis is met je Devolo-netwerk.

Het kan ook de Telenet-modem zijn die uitvalt en herstart door een signaalprobleem op de coaxkabel...

Als je in het verleden op jouw coaxkabel-aansluiting reeds last had van een uitvallende Telenet-modem, is de kans reëel dat dit probleem met een nieuwe modem niet volledig opgelost is.

Je kan dus best ook eens eventuele packet loss testen met je computer rechtstreeks verbonden met een netwerkkabel op de Telenet-modem.
Dit kan met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Als je packet loss vaststelt, vraag je best eens aan Telenet of ze een signaalprobleem vaststellen op je modem. Eventueel moet een technieker dan ter plaatse nakijken waar het signaalprobleem zich exact op het coaxnetwerk bevindt.

DoubleV
Professional Beetjesweter
Berichten: 6
Dag van de Chocolade Goed gevonden! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

Telenet zwarte one up modem - devolo WiFi 6 mesh

heel erg bedankt voor de tips en toelichting - ga dat uitproberen !! thanks

0 Likes