Beantwoorden
Paulios
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
It's your seventh party! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party! En we zijn vertrokken!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Wij hebben nog nooit problemen ondervonden met ons basic internet abbonement.

Sinds kort nieuwe TV met netflix  en plots zitten we al over de 150gig per maand?

 

 

 

Beetje internet TV kijken word plots een dure grap, waarbij precies enkel het duurste internet abonnement past. Of je kan ook je geld geven aan play more, maar dat aanbod is ook maar vrij mager.

 

Wanneer worden die limieten nu eens aangepast naar het jaar 2015?

0 Likes
26 reacties
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Das veel te veel blabla....

 

Dan is Youtube ook een concurrent....dan is heel internet een concurrent....dan moeten ze geen internet aanbieden als ze daar niet tegen kunnen.... waarom is dat in andere landen geen probleem dan? dan ligt telenet toch echt dwars...

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Als je internet afneemt van elke willekeurige internet provider ter wereld vraag je altijd aan de bakker zijn supermarkt broodjes te verkopen... internet aanbieden is altijd content van de ene naar de andere computer overbrengen of dit nu bestanden/films/websites/geluid etc is... dus als ze daar boos of verdrietig of weet ik wat over zijn... kunnen ze beter meteen heel het netwerk overzetten naar proximus en gaan rentenieren.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.


@jayjay_seal schreef:

@MarcVIM schreef:

Voor Netflix wil men gerust € 360 betalen. Voor de aansluiting om dat onbeperkt mogelijk te maken niet. Sta me toe om dat raar te vinden.


Nee, je begrijpt het verkeerd.... Netflix kost een 10 euro per maand... maar vanwege die belachelijke regels kost het kijken heel veel geld.....Kan Netflix niets aan doen.... ligt aan Telenet.

 

Je kunt nu Netflix aanvragen maar omdat series en films groot zijn in volume betaal je de hoofdprijs bij telenet.... (iets waarvoor je al betaald hebt dus).


Als ik een klein voorwerp koop dat in een envelop past dan kost het mij 1 euo om het thuis te sturen. Koop ik een salon dan moet er een vrachtwagen dit thuisbrengen en zal mij dat wat meer kosten. Bovendien kan de verkoper zijn prijs aanpassen door zelf voor transport te zorgen en zijn prijs er naar te maken.

Netflix verkoopt zijn product maar jij moet zelf voor het transport zorgen. Vind je een goedkope provider? Geen probleem. Kijk je voor je 10 euro maar naar 5 films dan heb je voldoende met een basis internet met een dowwnstream van 10 tot 20 Mbps en een maandelijks volume van 150 GB.

Wil je de volle lading voor je geld dan zal je transport wat duurder kosten. 2 tot 3 gebruikers tegelijk, alle dagen een film enz. dan kom je er niet met een basic internet (bestelwagentje) maar heb je een zwaardere verbinding nodig (= vrachtwagen)

Zoals Johan Boskamp het zegt "Alles heb zijn voordeel en zijn nadeel"

Bovendien heeft Telenet daar als vervoerder geen probleem mee. Zij bepalen enkel hun prijs afhankelijk van hoe intensief je van hun diensten wil gebruik maken. Het doel van Telenet is 2-ledig enerzijds transporteur van content en anderzijds aanbieder van content (Play, play more, sporting enz.)

Het zou een beetje zijn zoal jij die met een klein autootje evenveel verkeersbelasting zou betalen als ik met mijn grote vrachtwagen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.


@jayjay_seal schreef:

Das veel te veel blabla....

 


Ik dank u voor dit zeer open en respectvol antwoord.

0 Likes
Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.


@jayjay_seal schreef:

Als je internet afneemt van elke willekeurige internet provider ter wereld vraag je altijd aan de bakker zijn supermarkt broodjes te verkopen... internet aanbieden is altijd content van de ene naar de andere computer overbrengen of dit nu bestanden/films/websites/geluid etc is... dus als ze daar boos of verdrietig of weet ik wat over zijn... kunnen ze beter meteen heel het netwerk overzetten naar proximus en gaan rentenieren.


Begrijp echt niet wat je bedoeld,,een provider waar ter wereld heeft  zijn voorwaarden (verbruik-fairplay-prijs-snelheid).Kijk eens naar scarlet goedkoop maar dan snelheid nog niet te spreken over service.

Je wenst netflix wel die leveren de films -telenet levert de mbs.

Mijn wasmachine  komt van eldi-de stroom betaal ik aan electrabel en hoe meer ik hem gebruik hoe meer ik electrabel ga betalen.

Trouwens zit een familie helemaal apart om al die gb's te verbruiken hoop dat ze een foto van elkander hebben.

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Dames heren... ik heb de oplossing gevonden....... bij proximus.... die doen niet moeilijk over data... en je kunt gewoon via hun decoder kijken.... voor 7euro en een beetje...

 

Kijk... zo kan het ook

 

http://www.proximus.be/nl/id_cr_netflixopdecoder/particulieren/discover/discover-op-decoder-support....

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

De vergelijking van het pakketje en de post loopt natuurlijk mank bij het verzenden van data.... Data is niet zwaar het is stroom....  Nu kan het zo zijn dat er teveel data wordt verzonden over een netwerk en dat het drukker wordt.... maar het is helemaal mijn probleem niet dat er zoveel abbonees zijn toch? Ik ga echt niet s'avonds langs de deur... "Mevrouw zou u een telenet pakketje willen kopen en hun internet afnemen? JA?!? dank u" *ding*dong*  "Meneer!... ik heb een aanbieding om u tegen te zeggen voor u!.... zou u een telenet pakketje willen kopen en hun internet afnemen? JA?!? dank u" ....

 

Dus omdat telenet met het stomste netwerk van Belgie veel klanten wil hebben moet iedereen maar minder gaan verbruiken omdat dat telenet beter uit komt?

 

 

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Meer klanten  = meer inkomsten = beter netwerk.....

 

Maar nee... dat stoppen ze liever in hun TV werkzaamheden geloof ik....

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Maar goed nogmaals.... Al jullie werk om telenet te beschermen heeft niet veel nut... de Collega's van proximus hebben jullie al ingehaald 😉 en beter!

 

http://www.proximus.be/nl/id_cr_netflixopdecoder/particulieren/discover/discover-op-decoder-support....

0 Likes
jayjay_seal
Freshman Weetjesweter
Berichten: 19
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

De angel zit het hem erin dat Telenet zelf content aanbied... en niet wil dat andere ook geld verdienen aan de zelfde content...  (en telenet kan daar niet aan verdienen omdat het specifieke films en series zijn die ze niet kunnen/mogen aanbieden, op de manier zoals ze het nu doen verdienen ze er toch aan.)

 

 

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.

Ik denk dat uw technische kennis van internet te laag is om deze opmerkingen te maken...

Dus als u overstapt naar Proximus mag ik dan ook weten wat uw internet snelheid daar gaat zijn?

Dit kan u op deze website bekijken: http://www.proximus.be/nl/id_speedtest/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/internet/internet...
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7778
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Telnet niet van deze tijd, netflix kost 360€.


@jayjay_seal schreef:

De vergelijking van het pakketje en de post loopt natuurlijk mank bij het verzenden van data.... Data is niet zwaar het is stroom....  Nu kan het zo zijn dat er teveel data wordt verzonden over een netwerk en dat het drukker wordt.... maar het is helemaal mijn probleem niet dat er zoveel abbonees zijn toch? Ik ga echt niet s'avonds langs de deur... "Mevrouw zou u een telenet pakketje willen kopen en hun internet afnemen? JA?!? dank u" *ding*dong*  "Meneer!... ik heb een aanbieding om u tegen te zeggen voor u!.... zou u een telenet pakketje willen kopen en hun internet afnemen? JA?!? dank u" ....

 

Dus omdat telenet met het stomste netwerk van Belgie veel klanten wil hebben moet iedereen maar minder gaan verbruiken omdat dat telenet beter uit komt?

 

 


Dat is nu eens een redenering zie! Als je in de file staat denk je dan ook het is heus mijn probleem niet, ik ga niet van deur tot deur om auto's te verkopen.  Onze regering (Telenet) die al dat autoverkeer (dataverkeer) in file ziet staan moet er iets aan doen maar het mag geen geld kosten. Ik wil ruime wegen waar ik zo veel en zo vlug als ik kan gebruik van maak. Liefst tegen minimale prijs en zonder overlast voor mij.Gefrustreerde smiley

En heb je er als eens bij stilgestaan welke enorme prestaties er in de de laatste pakweg 25 jaar er zijn geleverd? Een snelheids verhoging van meer dan 400x (toch bij Telenet). Dat is in plaats van 1 auto per seconde, 400 auto's per seconde. Wat je toen binnenhaalde in 1 uur doe je nu in 9 seconden.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes