Beantwoorden
HansV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Situatie is als volgt: Mijn PC is aangesloten op mijn telenet router via een Ethernet-kabel. Dit werkt behoorlijk, geen klachten van. Maar in een kamer verder zit mijn zoon met zijn eigen PC. Het Wifi-signaal is nogal belabberd, en zeker niet geschikt voor wat hij wil doen, namelijk online gamen. Een hele tijd terug is eens iemand hier geweest van Telenet, en er zijn toen Powerlines aangesloten geweest. Via de Powerline op zijn kamer is zijn PC dan verbonden via Ethernet. Maar om één of andere reden werkt dat nu niet meer zoals het zou moeten. Zijn internet is momenteel heel traag geworden. Heb al eens geprobeerd om de powerlines opnieuw in te stellen, maar krijg geen verbetering. Misschien ligt het aan de instellingen op de PC of zo, maar ik geraak er niet uit...

Iemand die mij kan helpen om de verbinding van de PC van mijn zoon weer behoorlijk te laten werken? Wij hebben beide een PC die werkt op Windows 10...

0 Likes
8 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5228
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Traag internet via Powerline & Ethernet

Heb je de modem al eens een keer uit- en aangezet?


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Traag internet via Powerline & Ethernet

@HansV 

Heb je niet de mogelijkheid om van aan Uw Telenet modem een 2de UTP kabel bij te trekken naar de kamer er naast, deze van Uw zoon? Er bestaan tegenwoordig kabelbanen in de vorm van een plint waarin je een kabel kan leggen...

Never trust in Dust
0 Likes
Yl
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Leesclubje starten? It's your fourth party! Pageturner!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Beste,

 

Als het om gaming gaat kan ik maar 1 raad geven en dat is met ethernet kabel werken en de juiste port forwarding instellen.

 

 

Mvg.

0 Likes
Jim31
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Traag internet via Powerline & Ethernet

beste oplossing lijkt mij ook om een utp verbinding te trekken als dit mogelijk is.

Als dit niet mogelijk is kan je om de powerline zo goed mogelijk te laten werken, zorgen dat deze steeds zo dicht mogelijk tegen de muurcontactdoos zitten (dus niet op een stekkerdoos) en dat er geen transfo (bv van gsm) opzit.

0 Likes
HansV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Zijn er dan geen andere oplossingen dan een kabel trekken? Die werken welteverstaan....

0 Likes
HansV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Ja, hebben we al eens geprobeerd. Geeft soms een tijdelijke verbetering, maar na een tijd valt die verbinding dan weer zo goed als weg....

0 Likes
HansV
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Rechtstreekse kabel geeft inderdaad een enorm verschil...

1 speedtest na gewone situatie met upt-kabel aangesloten op een powerline.

 

st1.jpg

 

2de speedtest na uit- en inschakelen van de modem...

st2.jpg

 

En met een rechtstreekse kabelverbinding is het een pak beter...

 

st3.jpg

 



Had gehoopt op geen kabel te moeten trekken, maar ik denk niet dat er alternatieven zijn die even goed werken zeker?

Thx voor de hulp!

Mvg Hans

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Traag internet via Powerline & Ethernet

Hier bij mij is alles bekabeld buiten mijn mobiele toestellen. Deze snelheden haal ik via WiFi op mijn iPad en iphone. Dus bekabeld zou het nog meer kunnen zijn.😉

 

A98738CE-A9AA-4805-88C6-E71EDCCD5C22.png

Never trust in Dust
0 Likes