Trage of geen NAT inbound bij F@ST3896LG-TN-modem
Dag iedereen
Ik heb sinds kort de nieuwe F@ST3896LG-TN van Telenet gekregen na een defect. Na installatie merkte ik toch enkele problemen op. Ik weet dat deze nieuwe modem nog niet wijdverspreid is, maar als iemand toch een oplossing heeft hoor ik die graag!
Ik heb hier enkele servers staan. Ik kan deze bereiken met een domeinnaam en port forwarding, dit werkt perfect. Echter, ik heb ook sommige servers die ik enkel vanuit mijn thuisnetwerk wil benaderen. Dat kan via hun eigen IP, maar aangezien dit nogal vervelend is, had ik bij Cloudflare in mijn DNS, een subdomein gelinkt aan een intern IP. Dit IP werd dan gereturned naar mijn modem, die het request doorstuurde naar dat intern ip. Van buitenaf kreeg je exact dat IP, maar aangezien dat intern is, kan je er niets mee. Sinds ik de nieuwe modem heb, is dit gestopt met werken. Het subdomein resolved simpelweg niet meer. (Een ping van buitenaf resolved naar 192.168.0.Y, intern timet ie out). En dat terwijl geportforwarde services wel nog werken (dus geen NAT loopback probleem?).
Even een route (X = laptop, Y = server): 192.168.0.X -> 192.168.0.1 -- WAN IP -> Cloudflare -> WAN IP -- 192.168.0.1 -> 192.168.0.Y werkt dus enkel als de DNS record van Cloudflare mijn WAN IP bevat en niet het interne IP. Ik ben zeker dat deze configuratie oké is, want dit werkte bij de vorige modem. (CH7465LG-TN)
Bovendien merk ik ook gigantische vertragingen in mijn Plex server. Als ik remote stream via app.plex.tv gaat dit perfect, als ik thuis ben is dit gigantisch traag en moet ik streamen vanuit het lokale IP van de Plex server. In de logs merk ik erg veel 'Couldn't connect to server' op.
Het lijkt me dat de firmware van deze nieuwe modems nog niet optimaal is. Speedtest heeft de verwachte waarden en er is verder niets aan de configuratie veranderd. Moest iemand een workaround hebben voor bovenstaande problemen mag je altijd reageren!
Mvg
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Trage of geen NAT inbound
- Labels:
-
modem (HGW)
-
netwerken