Beantwoorden
ArmandVDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Omdat ik van Basic internet naar Whop overgeschakeld ben is de verleden week de installateur van Telenet een nieuwe NIU en nieuwe modem (Fiber 100) komen plaatsen. Alles werkt perfect behalve dat alles gewoon veel trager is ipv sneller. Ik moet soms 20 seconden wachten om een URL te openen, de bedoeling was om SNELLER te gaan, niet TRAGER!!! Iemand enig idee?

0 Likes
8 reacties
robatoras
Experienced Meesterweter
Berichten: 3072
Topic held(in)! Jij alziend oog. ;-) Jij bent een pro! Vraagbaakkampioen!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Is je Netwerk kaart van je PC wel  voldoende,om 100Mbps aan te kunnen

NVIDIA nForce10_100._1000Mbps 

 

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

En spreken we dan van WiFi verbinding? Of bekabeld?

Als je WiFi verbinding niet goed is maakt het niet uit of je nu Basic of Whoppa of Business internet hebt.

WiFi werkt maar goed als er niet teveel storende elementen in deomtrek zijn. Muren,metaal, Vochtige ruimtes, Aquaria, Frigo's, Dampkappen, microgolven, (goedkope, chinese) LED verlichting enz. enz.

Zonder nog de WiFi adapter in je toestel te vergeten.te vergeten



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Area57
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 583
Applaus voor jezelf! Bye-bye Google, hello Yougle! Volop in the game! En wanneer slaap jij?

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Welke snelheid haal je volgens http://speedtest.telenet.be ?

0 Likes
ArmandVDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Beste Robatoras,

 

Aan mijn pc is niets gewijzigd. Alleen de NIU en de Telenet modem zijn gewijzigd, het is gewoon trager dan mijn vorige installatie (het refresh draaiend pijltje van mijn browser (Chrome) blijft gewoon langer ronddraaien) en dit terwijl ik eigenlijk een "upgrade" verwachtte (nwe modem en nw abonnement) ik vind het raar!!

 

Mijn LAN is een geïntegreerde Intel Gigabit op een Asus B85-Pro moederbord maar die werkte voorheen prima, dus?

 

OPLOSSING GEVONDEN: In plaats van de pc direct in de Telenet modem te steken heb ik hem terug in mijn eigen Linksys router gestoken, gans de boel herstart et voilà snelheid terug zoals vroeger 😉 

 

Thx,

Armand

0 Likes
ArmandVDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Beste IGVFR,

 

Ik werk uitsluitend bekabeld, over wifi zou ik me niet zo uitspreken maar in de bekabeling is niets gewijzigd tenzij dat ik mijn pc nu rechtstreeks aan de Telenet modem heb gelinkt, vroeger ging ik over mijn eigen router ( Linksys model BESFR41 fast Ethernet cable/dsl router). Het lijkt me weinig waarschijnlijk dat dit de oorzaak zou zijn!

 

Thx,

Armand

0 Likes
ArmandVDB
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Goed gevonden! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! It's your sixth party!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Beste Area57,

 

Ik heb de telenet speedtest gedaan en ik krijg download: 95,35 mbps, upload: 5,72 mbps.

Dit lijkt me in orde. Ik moet gewoon langer wachten op alle beelden en ik krijg veel meer meldingen "URL not found" dat kreeg ik vroeger nooit!

 

Thx,

Armand

0 Likes
MarcVIM
Professional Meerweter
Berichten: 179
Nieuwe TV-theek? Warming up? BINGO! De volle 100!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

Kijk je DNS instellingen eens na in je Netwerk centrum. Zou kunnen dat daar servers vermeld staan die de URL's niet kunnen vertalen.

0 Likes
Arthur2
Experienced Meesterweter
Berichten: 3098
Krak 2017 Krak 2018 Ere-Krak Jij Netweters wikipedia!

Trager, ondanks nieuwe modem en whop!

De dns servers van Telenet zijn nogal traag. Je kan best zelf handmatig de Google dns instellen 8.8.8.8 en 8.8.4.4
   Arthur2 | Ere-Krak
   Don’t comment bad code—rewrite it. – Brian Kernighan
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes