Beantwoorden
FlipTrip
Experienced Beetjesweter
Berichten: 4
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Usenet doet internet uitvallen voor een paar minuten

Ik heb de Telenet modem in bridged mode staan en heb dus het IP WAN rechtstreeks op mijn Unifi UDM Pro.

Als ik een grote download doe via Usenet valt het internet uit voor alle clients achter de UDM Pro. Rechtstreeks op de modem van Telenet is er wel nog steeds internet.

Dit duurt een paar minuten waarna het internet terug begint te werken achter de UDM Pro. Geen restart ofzo, gewoon even wachten.

Dit is echter wel zeer vervelend!

Uiteraard zegt Telenet dat het hun probleem niet is maar ik heb een vermoeden dat zij het IP blokkeren dat toegewezen is aan mijn UDM Pro omwille van de Fair Use policy.

 

Zijn er nog mensen met dit probleem?

0 Likes
1 reactie
Jeja
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

Usenet doet internet uitvallen voor een paar minuten

Hier thuis zelfde probleem. Modem staat in bridge mode en WAN ip rechtstreeks op de firewall. Enkel bij usenet valt af en toe het internet uit achter de FW. Poort op de FW gaat niet down, maar zie dat de GW die ik van de modem krijg, niet meer reachable is. Telenet LAN 192.168.x.x subnet heeft tijdens de uitval geen problemen. Lijkt er dus idd op dat Telenet het WAN IP van de FW tijdje blocked. Aantal usenet connections ook al verminderd naar 9. Nog steeds zelfde issue.

0 Likes