Beantwoorden
nicovoet
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

VLAN instellingen

Ik zou voor IPTV de volgende VLAN Instellingen moeten hebben om mijn router in te stellen

Internet VLAN ID

IP Telefoon VLAN ID

IPTV VLAN ID

Wie kan mij helpen?

0 Likes
4 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VLAN instellingen

Kan je ons merk en type router geven? Ik meen dat je een VLan ID zelf moet maken. Maar ik ben bijna zeker mis.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
nicovoet
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 2
It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

VLAN instellingen

Ik heb een TP Link Archer C8.

het is de bedoeling om mijn digibox op mijn router aan te sluiten via een vlan om mijn opnames te kunnen bekijken.

0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7763
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

VLAN instellingen

Volgens de handleiding op pagina 62 moet je eigenlijk weinig doen. Enkel bridge mode kiezen en je zou automatisch moeten te zien krijgen op welke poort je uw digicorder moet aansluiten.

Handleiding router



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Forssux
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Smile! Twee handen vol! Netjes! Mooi, mooi!

VLAN instellingen

Hoi,

 

Een VirtualLAN instellen doet men om in 1 netwerk toch het netwerk op te delen in aparte delen.

Bv TV,Telefoon en Internet. Meestal ga je dan ook nog 1 van deze netwerken bevoordelen qua traffic.
Ik kan bij "mijn.telenet.be niet vinden of ik dit kan veranderen en vermoed dat het niet mogelijk is.

In het geval het niet mogelijk is, kan je nog altijd een 2de router achter de eerste te zetten. Eentje die je zelf koopt. Kijk even op openwrt.org of dd-wrt voor een recent toestel dat compatibel is met deze meer uitgebreide routers. Zelf gebruik ik openwrt, wat me toelaat om mijn eigen opendns te gebruiken, zodat bemoeienissen van Telenet tot een minimum beperkt worden. Als privacy en vrijheid hoog in je vaandel staan kan je bijna niet anders dan dergelijke routers te gebruiken en een VPN abbo te nemen bij NordVPN bvb.

Het vraagt wat leertijd, maar uiteindelijk loont het wel

 

mvg
Guy

 

0 Likes