Beantwoorden
Renny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast ip adres voor ip camera

Ik heb een ip camera en deze werkt op zich prima.

Nu heb ik echte een APP om mijn mobiele telefoon die het mogelijk maakt om mijn (garage) poorten te openen vanop afstand. Werkt perfect, maar er is ook een mogelijkheid om een camera te integreren in deze app. Maw op het moment dat ik de app open zie ik wie er voor de poort staat. Zeer handig, maar probleem is dat in deze app de camera geregistreerd staat via ip adres.

 

Elke paar weken heb ik dus voor dat het ip adres van de camera wisselt waardoor de camera in de app niet meer werkt. De oplossing zou zijn dat het ip-adres van de app een vast ip adres zou zijn.

 

Moesten jullie me kunnen vertellen of dit mogelijk is, en hoe of dat er eventueel ook een andere oplossing is had ik dit graag geweten.

 

Alvast bedankt.

 

 

10 reacties
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

Het zou handig zijn mocht je vertellen over welke IP cam het juist gaat (en welke app) ? 😉

 

Ik ben vrij zeker dat je de IP cam een vast IP kan toekennen, maar dat gaat wat makkelijker als ik zou weten welke IP cam. (Dan kijk ik even in de handleiding.)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Renny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast ip adres voor ip camera

Hoi,

Het is een DCS930L van dlink. En een ip adres hieraan toevoegen moet me ook nog lukken denk ik. Maar het zit via wifi op mijn telenet modem en die vernieuwd het ip adres soms.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast ip adres voor ip camera

IP adres in de camera vastzetten op bvb 192.168.0.50 om in de standaard range van Telenet te blijven.

De HTTP poort van een camera staat ook altijd op poort 80 deze verander je best naar bvb poort 9000 of iets dergelijks vooral als je van plan bent om nog camera's bij te plaatsen.

De toegang tot je camera wordt dan 192.168.0.50:9000

Ook die poort openzetten op "mijn telenet" portforwarding.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

Mijn moeder heeft ook 3 cams van D-Link. Ik denk zelfs hetzelfde type als jou. Normaal gezien heb je die geïnstalleerd mbv een installatie-cd. Na installatie beschik je dan over een D-Link account waarmee je het toestel (en ook andere toestellen) kan benaderen (nadat je inlogt op de site van D-Link). Er zijn ook 2 apps (Lite en +, die is betalend) die je op je smartphone kan installeren.

 

Het maakt volgens mij niet veel uit welk (intern) IP de camera krijgt; je benadert die (extern) immers via de servers van D-Link. Je moet dus ook niet aan portforwarding beginnen te doen. Al heeft dat misschien zijn nut, @igvfer ?

 

Als je die intern wil benaderen, dan vind ik het makkelijker om Explorer/Verkenner te openen (Win+E) en dan op op Network/Netwerk te klikken. Normaal gezien is het toestel daar zichtbaar.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7734
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Vast ip adres voor ip camera

Ik griezel altijd een beetje als dit via servers gebeurt waar ik geen vat op heb. Dit gebeurt bij mij nu ook met mijn Fibaro zwave domotica. Het werkt goed met soms een uitval van de server, maar ik ben er niet gerust in hoe ze omspringen met de toegang.

Voor mijn camara's ( 3 stuks) bepaal ik zelf de poorten, beveiliging enz.. Ik heb veel meer zelf in handen.

Elk is daar natuurlijk vrij in om daar zover n te gaan als hij/zij wil.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

Dat begrijp ik wel @igvfer , maar het is niet iedereen gegeven om het op die manier te doen. Ikzelf ben wel wat bekend met port forwarding (ik heb ooit UltraVNC gebruikt) en het probleem van het wisselende IP adres zal ik ook wel kunnen oplossen (DynDNS oid?), maar mijn moeder gebruikt dat toch niet.

 

Zij wil de cams op afstand bekijken en dat kan met de apps van D-Link of via een browser op de site van D-Link. Dat gaat sowieso via hun server. Jij gebruikt de browser van je smartphone om zo verbinding te maken? Voor D-Link heb je dan Java nodig als ik me niet vergis en Java op een smartphone?

 

Soit, een vast IP voor de camera. Ik zal straks de handleiding er even bij halen...


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

Via Verkenner/Explorer (Win+E) kan je naar Netwerk gaan waar je camera normaal gezien te zien is met IP adres en poort. Dubbelklikken om verbinding te maken, login en password ingeven. Als je niets veranderd hebt, dan is dat standaard: Login: admin Password: (of het wachtwoord dat jij hebt ingesteld) Dan pagina 22 van de handleiding: http://www.dlink.com/be/nl/-/media/consumer_products/dcs/dcs-930l/manual/dcs_930l_b1_manual_v2_10_ww... SETUP > Network Setup > Static IP Address > Save Settings Stel een statisch IP in dat buiten de "range" valt van je router. Bijv. als je router adressen uitdeelt vanaf 192.168.1.100, dan kies je 192.168.1.99 (of lager, zo lang het niet 192.168.1.1 is). Save Settings waarna je camera vermoedelijk herstart en opnieuw verbinding zoekt. Volgens mij heb je op deze wijze een statisch IP ingesteld voor je camera. Nu, er zijn op het forum mensen die veel méér van netwerken weten dan ik, dus die zullen me vermoedelijk wel corrigeren en/of aanvullen.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

(Iets beter leesbaar...)

Via Verkenner/Explorer (Win+E) kan je naar Netwerk gaan waar je camera normaal gezien te zien is met IP adres en poort. Dubbelklikken om verbinding te maken, login en password ingeven. Als je niets veranderd hebt, dan is dat standaard:

Login: admin
Password: (of het wachtwoord dat jij hebt ingesteld)

Dan pagina 22 van de handleiding:
http://www.dlink.com/be/nl/-/media/consumer_products/dcs/dcs-930l/manual/dcs_930l_b1_manual_v2_10_ww...

SETUP > Network Setup > Static IP Address > Save Settings

Stel een statisch IP in dat buiten de "range" valt van je router. Bijv. als je router adressen uitdeelt vanaf 192.168.1.100, dan kies je 192.168.1.99 (of lager, zo lang het niet 192.168.1.1 is). Save Settings waarna je camera vermoedelijk herstart en opnieuw verbinding zoekt.

Volgens mij heb je op deze wijze een statisch IP ingesteld voor je camera. Nu, er zijn op het forum mensen die veel méér van netwerken weten dan ik, dus die zullen me vermoedelijk wel corrigeren en/of aanvullen.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5213
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Vast ip adres voor ip camera

Password = blanco, tenzij jij iets anders hebt ingesteld tijdens de installatie.

  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Renny
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
It's your fourth party! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

Vast ip adres voor ip camera

Alvast bedankt voor de info.

Ondertussen is mijn trial versie afgelopen van de video plugin van mijn garagepoort opener. Maar ik heb alvast het IP adres op STATIC gezet ipv via DHCP server en dat lijkt te werken.

 

Mvg,

 

Renny


@Renny schreef:

Ik heb een ip camera en deze werkt op zich prima.

Nu heb ik echte een APP om mijn mobiele telefoon die het mogelijk maakt om mijn (garage) poorten te openen vanop afstand. Werkt perfect, maar er is ook een mogelijkheid om een camera te integreren in deze app. Maw op het moment dat ik de app open zie ik wie er voor de poort staat. Zeer handig, maar probleem is dat in deze app de camera geregistreerd staat via ip adres.

 

Elke paar weken heb ik dus voor dat het ip adres van de camera wisselt waardoor de camera in de app niet meer werkt. De oplossing zou zijn dat het ip-adres van de app een vast ip adres zou zijn.

 

Moesten jullie me kunnen vertellen of dit mogelijk is, en hoe of dat er eventueel ook een andere oplossing is had ik dit graag geweten.

 

Alvast bedankt.

 

 


 

0 Likes