24748
netweters
|
152263
antwoorden
|
20686
vragen
|
Mijn internet valt met korte momenten (seconden) weg als het regent.
Dit is vooral te zien met websites.
Dat deze niet beginnen te laden of half weg stoppen met laden.
Bv op Facebook de tijdlijn die niet verder laadt en de chat die zegt dat er geen verbinding is.
of een Youtube video die stopt met laden en afspelen.
Met Battlefield 4 heb ik er ook last van, dat ik disconnect van de server, soms rap achter elkaar soms kan ik half uur spelen zonder probleem.
Andere games heb ik de laatste tijd niet gespeeld.
Maar mijn IRC client blijft verbonden, mijn teamspeak client blijft verbonden en kan gespreken en luisteren naar mijn vrienden.
Ik kan een radiostream afspelen zonder probleem. Heb al bv de TopRadio stream aan het afspelen geweest zonder probleem, via het playlist bestand in VLC .
Het doet zich voor op alle pc's in het huishouden (windows 8.1, windows10, ubuntu).
De enige constontante dat ik tot nu toe heb ontdekt is dat het zich voordoet als het regent.
En het is begonnen na dat we een een nieuwe modem/router hebben gekregen van Telenet.
Nog niet de witte nieuwe. Maar zijn van een modem only naar een modem/router over gegaan.
Maar aangezien het probleem zich niet altijd voor doet, wil ik niet een technieker laten langs komen om dan niets vast te stellen, omdat het niet regent.
Dan kan ik 85 euro betalen voor een probleem dat niet opgelost is.
Dus zijn er dingen die ik kan doen om het probleem juist vast te stellen?
Of telenet kan overhalen om een keer de kap van "voetpadkastje" er af te halen en zien of er water in kan? Of zou ik dit zelf eens riskeren? Ik heb een cisco ccna opleiding genoten een 2tal jaar terug van een aantal weken dus heb wel een deftig begrip van netwerken maar aangezien de router van telenet afgeschermd is, heb je al rap gedaan met diagnose proberen te stellen.
Voor de volledigheid even aangeven dat dit zich voordoet op 2 afgescheiden netwerken.
Er zijn nog 2 routers in het netwerk. (ja de ip's zijn netjes ingesteld om geen problemen te hebben)
Zijn hier 2 huizen achter elkaar met 1 coax aansluiting
Is van modem/router naar switch en 2 routers
1 router waar mijn pa en vriendin achter zitten. Zijn digicorder zit op de switch
1 router (linksys met DD-WRT) waar ik achter zit met meerdere pc's en virtuele machienes. waar 1 poort op de router in bridge staat voor de digicorder.
Met de nieuwe modem/router van telenet heb ik deze gezet op 192.168.2.1 voor het netwerk zodat beide routers die er stonden hun ip ranges konden blijven gebruiken. 192.168.0.x en 192.168.1.x. Er staan vaste ip's ingesteld dus was simpelder om enkel dat de telenet router te veranderen. Mijn router staat in de DMZ omdat ik meerdere poortforwardingen gebruik. Deze setup werkt al enkele jaren zo, zonder problemen. Ik ga in de toekomst dit wel veranderen door de modem/router van telenet nu(bedankt pa ) door iets met pfSense maar moet nog de nodige tijd en budgetten zien vrij te maken
Ik zit sinds een maand ook met een probleem dat de verbinding steeds uivalt.Nu begin ik te denken dat het aan telenet ligt omdat jij er ook al over begint;Bij mij is het begonnen toen ik wifi uitschakelde en overzette naar een andere verbinding.Toen ik uiteindelijk mijn wifi terug in orde wou krijgen is dit nooit meer in orde gekomen.Ik moet wel zeggen dat ik het op eender welke site kan hebben dat mijn verbinding uitvalt.
ik ben niet zo het bel type maar zal dat toch eens moeten doen denk ik. Is zien of ik morgen op het werk tijd vind.
hey @Ex-Netweter!
ik heb dit probleem ook al 2 weken. Ik heb sindien alles geprobeerd om mogelijke fouten en crashen bij games te voorkomen (GW2, LoL, battlefield). Het is exact hetzelfde probleem enkel krijg ik dit voortdurend en niet enkel wanneer het regent. Heb jij al een mogelijke oplossingen gevonden/bekomen? Anders zal ik zelf ook eens naar de klantenservice moeten bellen denk ik.