Beantwoorden
Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Verbinding met Chromecast beter na nieuwe Acces Point?

Ik heb momenteel voor de bovenverdieping een Netgear WNDR4300-TN staan. Deze is via een netwerkkabel verbonden met mijn modem.

Probleem is echter dat ik op twee slaapkamers een goede internetverbinding heb  en Chromecast kan kijken maar op de derde slaapkamer hapert het beeld van de Chromecast regelmatig.

Nu was mijn vraag zou een nieuwe modernere acces point dit probleem kunnen oplossen of gaat dit weinig verschil maken ? Voorbeeld TP-Link TL-WA1201

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Nieuw AP, zin of geen zin ?

3 reacties
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Verbinding met Chromecast beter na nieuwe Acces Point?

De oude NETGEAR vervangen door een nieuw AP zou kunnen zorgen voor een snellere Wifi verbinding, maar zekerheid geven dat hiermee je probleem opgelost wordt kunnen wij niet geven, wij kennen de plaatselijke omstandigheden niet.

Het Telenet AP is intussen wel een oud bakje geworden.

Wat ook kan helpen is het verplaatsen van jouw Access Point zodat het dichter bij kamer 3 staat? Beetje "trial and error" om de beste plaats te vinden?

Kan je eens een Wifi speedtest doen (met je GSM) in de verschillende kamers?

Indien je een kabel kan leggen vanaf een van de netwerkpoorten van de NETGEAR naar kamer 3 zou je daar een extra AP kunnen aansluiten?

Indien je verschillende soorten Chromecast gebruikt (Chromecast HD, 4K, ...) kan je beter de HD versie gebruiken in kamer 3, de 4K versie vergt meer snelheid van jouw Wifi

 

 

 

Benny3
Freshman Veelweter
Berichten: 188
Jij #DTV. Goed bezig! Full speed writing! Warming up? BINGO!

Verbinding met Chromecast beter na nieuwe Acces Point?

De oude Netgear is blijkbaar niet meer van deze tijd.

Ik ga hem maandag vervangen door de Asus RT-AX57. Daarmee zou normaal het probleem vlotjes moeten opgelost zijn.

 

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 240
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Verbinding met Chromecast beter na nieuwe Acces Point?

je kan de chromecast bekabelen met een lan adapter, dan moet je bij de wifi settings wel even de netwerknaam veranderen pas als hij geen wifi vindt werkt dat bekabeld. of je hangt de chromecast aan een langere  hdmi kabel en legt hem ergens dichterbij naar in de richting van je accesspoint zodat het achter de tv hangen zijn half signaal niet wegverzwakt