24748
netweters
|
152280
antwoorden
|
20688
vragen
|
Hey iedereen,
Ik heb een vraagje.
Ik heb een WD My Cloud Mirror NAS gekocht.
De Telenet wireless modem bevindt zich in de kelder en er is geen plek meer om een powerline toe te voegen in het stopcontact.
Ik heb powerlines gekocht en ik heb de WD My Cloud Mirror NAS aangesloten via NAS in de living.
Echter, hij vindt de NAS niet op het netwerk.
Weet iemand hoe ik dat kan oplossen ?
Alvast bedankt.
Met -vriendelijke groeten,
Pcfreakske2000
Opgelost! Ga naar oplossing.
Mogelijkheid 1.
Je NAS gewoon in de kelder rechtstreeks op je Home gateway aansluiten. Tenzij je die constant wil bewonderen natuurlijk.
Stopcontacten te weinig? Koop dan die powerlines van Telenet met een doorvoerstopcontact dan kan je daar nog een balk met stopcontacten op aansluiten.
Mogelijkheid 2
Powerline in de kelder aan je modem. Powerline in je Living daar dan een switchke op aansluiten. Dan kan je daar je NAS, je digibox en eventueel ook je TV op aansluiten.
Switchke af te halen in een Center (gratis)
Hey,
Gewoon een switch gaan halen in het Telenet Center in de buurt ? Echt gratis ?
Ik ga eerst proberen om eventueel toch de NAS aan te sluiten op mijn Telenet Wireless modem.
Indien dat niet lukt, zal ik misschien overwegen om die switch te gaan halen in de Telenet Center in mijn buurt.
Met vriendelijke groeten,
Pcfreakske2000
Foutje :
Ik bedoel dus : De NAS had ik gewoon in 1 powerline gestoken en die in het stopcontact gestoken en de bijgeleverde netwerkkabel achteraan in de NAS aangesloten en het andere eind in de powerline.
Of zijn er twee powerlines nodig om de connectie te kunnen maken ? 1 powerline in de kelder bij de Telenet modem en 1 powerline bij de NAS in de living ?
Uiteraard zijn er minimaal 2 PWL nodig. Eentje aan de modem en eentje waar je uw toestel wenst aan te sluiten. Je kan meerdere Pwl gebruiken van hetzelfde type maar altijd eentje bij de modem en dan eentje in de slaapkamer, eentje in de living enz..
Het is natuurlijk deze aan de modem die alle verkeer moet verwerken en dat kan natuurlijk ervoor zorgen dat je vertraging hebt.
Daarom beter je NAS rechtstreeks op je Home Gateway. Dan heb je enkel vertraging op je WiFI. Anders heb je vertraging op je WiFi en op je PWL netwerk.
Hey iedereen,
Ik ga dat straks eens proberen, de NAS rechtstreeks op de Telenet modem steken.
Dan heb ik geen powerlines nodig, veronderstel ik ?
Of toch wel ?
Pcfreakske2000
Hey iedereen,
Ik heb de WD My Cloud Mirror rechtstreeks op de Telenet Wireless Modem gestoken en dat werkt !
Bedankt aan iedereen voor jullie hulp !
Pcfreakske2000