24757
netweters
|
152419
antwoorden
|
20701
vragen
|
Ik deed al eerder een voorstel maar Telenet vond dit te "complex" inzake toepassing ervan.
Daarom een aangepast voorstel dat makkelijker te hanteren is.
Neem nu de huidige abonnementen:
Basic Internet: 30Mbps dl/3Mbps up - € 27,50/maand
Fiber 100: 100Mbps dl/6Mbps up - €40,35/maand
Fiber 200: 200Mbps/12Mbps up - €52,15/maand
Ik stel voor dat Telenet in "Mijn webmail" instellingen aan gebruikers de keuze geeft om de snelheid lichtjes te beinvloeden zodat ze qua snelheids gewijs nog steeds op hun plaats blijven in de ranglijst, maar de gebruiker wel zijn abonnement meer kan aanpassen aan zijn/haar wil met een prijsaanpassing die evenredig is aan de verandering. Alsook stel ik voor om de upload verhouding steeds 1/10de te houden van de download snelheid.
Basic---------Fiber 100-----------Fiber 200
10 Mbps-------60Mbps-------------160Mbps
20Mbps-------80Mbps-------------180Mbps
30Mbps-------100Mbps------------200Mbps
40Mbps-------120Mbps------------220Mbps
50Mbps-------140Mbps------------240Mbps
Onderstreept vind u de huidige waarden, erboven en eronder vind u de waarden waar u dan uw abonnement naar kan aanpassen. Per snelheidsaanpassing (per 20Mbps) betaald u dan €2.5 meer of minder zodat de prijzen in balans blijven.
Als Telenet veronderstelt dat de klant nu "minder" gaat betalen moeten zij er wel rekening mee houden dat bepaalde klanten nu de mogelijkheid gaan zien om meer diensten af te nemen omdat het nu betaalbaarder is, alsook geeft dit meer garantie dat een klant langer trouw blijft aan Telenet doordat zij dan niet direct een reden zien om over te schakelen naar de concurrentie.
Laat me a.u.b. weten wat jullie hiervan denken.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Wat verandert er concreet?
Internet Fiber 100:
- De uploadsnelheid gaat van 6 mbps naar 10 mbps
- De downloadlimiet werd al vanaf 10 april aangepast van 150 naar 200 GB
Internet Fiber 200
- De uploadsnelheid gaat van 12 mbps naar 20 mbps
- Vrij downloaden wordt opgetrokken tot een maximum verbruik tijdens piekuren van 500GB tot 750GB.
Telenet heeft de aanpassingen ondertussen bevestigd en geeft aan dat het daarmee reageert op de exponentiële groei van het internetverbruik van zijn klanten.
“Het internetverbruik verdubbelt iedere 18 maanden. Daarom passen we regelmatig de snelheden en volumes van onze producten en diensten aan,” verduidelijkt woordvoerster Isabelle Geeraerts. “Over ongeveer een maand zullen alle klanten genieten van de nieuwe specificaties. We brengen alle klanten individueel op de hoogte.”
Enig idee of de upload snelheid van fibernetxl (de oude particuliere versie, niet de business) ook omhoog gaat? Deze was namelijk al 20Mbps.
@Ex-Netweter schreef:Enig idee of de upload snelheid van fibernetxl (de oude particuliere versie, niet de business) ook omhoog gaat? Deze was namelijk al 20Mbps.
Oude abonnementen worden nooit aangepast. Je zal moeten veranderen naar Whop of whoppa
Ik heb lange tijd Fibernetxl gehad,en werd wel aangepast,toen het niet meer verkrijgbaar was.
Is dat vandaag veranderd,zo ja BRON.
@Arthur2 schreef:
@Ex-Netweter schreef:Enig idee of de upload snelheid van fibernetxl (de oude particuliere versie, niet de business) ook omhoog gaat? Deze was namelijk al 20Mbps.
Oude abonnementen worden nooit aangepast. Je zal moeten veranderen naar Whop of whoppa
FibernetXL is altijd aangepast geweest ook toen het nietmeer besteld kon worden, vandaar dat ik me afvroeg of er deze keer ook een verandering ging komen, ik betaal nu toch een 23euro per maand extra t.o.v. whoppa. Ik wil niet graag switchen naar whoppa om dan binnen een maand te horen dat fibernetxl misschien naar 25Mbps is gegaan en dan kan ik nietmeer terug 🙂
Met zulke aanpassingen houdt Telenet zijn netwerk stabiel, correct.
Maar je mag niet vergeten dat de prijs geleidelijk aan stijgt en we niet echt "meer" in de plaats hebben gekregen, want als er meer mensen intensief gebruik maken van Telenet.. dan heb je dezelfde prestaties met "sneller" internet dan enkele jaren terug met trager internet. Ik moet het verschil nog merken tegen 5 jaar terug (en ik ben een heavy downloader & gamer).
Maar ondanks hoe alles in elkaar zit moet je er rekening mee houden dat we in een financiele crisis zitten, en dan zou het volk het op prijs stellen dat zij hun eigen abonnement kunnen aanpassen aan hun wensen, zodat zij toch de prestatie krijgen dat zij wensen en toch niet teveel betalen.
Noem mijn idee "DOM", maar ik ben nu eenmaal iemand die rekening houdt met de minderbedeelden in dit land, ook al vinden velen dat dit "onnodig" is. Maar als je het leed van die mensen begrijpt dan leef je mee... en tegenwoordig is internet meer en meer nodig voor je studies dus zelf een arm gezin moet meekunnen.
Je kan zeggen "laat ze basic nemen" maar hoe raar het voor sommigen van jullie mag klinken, zelf dat bedrag is voor bepaalde gezinnen al teveel (1 op 5). Je mag dan spreken over een sociaal tarief maar je moet al praktisch dakloos zijn voor men je zo iets toekent... maar de mensen die nog net hun dak boven hun hoofd kunnen betalen, die krijgen niets voordelen.
Telenet geeft al jaren de optie om "volume" bij te kopen, dus waarom geen "snelheid" als het netwerk en de modem het toelaat? Je hebt ook mensen die sneller willen dan Fiber 100 maar niet het geld willen opbrengen voor Fiber 200... zo maak je toch iedereen tevreden of niet soms?
@robatoras schreef:Ik heb lange tijd Fibernetxl gehad,en werd wel aangepast,toen het niet meer verkrijgbaar was.
Is dat vandaag veranderd,zo ja BRON.
Mmh ik dacht dat ze daar sinds vorig jaar al mee gestopt waren bij die snelheidsverhogingen? Want toen zei er iemand dat die niet meer aangepast zouden worden maar het kan zijn dat ik het fout heb 🙂
Jongens, leuk dat jullie een conversatie voeren in mijn topic, maar kan je dan a.u.b. tegelijk je opinie delen over mijn ideetje?...
@SXTC schreef:Jongens, leuk dat jullie een conversatie voeren in mijn topic, maar kan je dan a.u.b. tegelijk je opinie delen over mijn ideetje?...
Ik zie het nut niet. Ook omdat je nooit echt de snelheid haalt ik zou 200/15 moeten halen maar ik haal maar 195/14,6
Ik denk ook dat niemand dat nodig zou hebben alleen grote verschillen hebben echt nut als het over download gaat. Voor bedrijven lijkt het me wel handig als je een grotere upload zou kunnen nemen.
Maar je moet ook meerekenen dat Telenet winst moet maken en liefst zoveel mogelijk. En het is natuurlijk veel beter als klanten van Whop naar Whoppa gaan ipv Whop met hogere snelheid.
(En Whop heeft te weinig volume om van een hogere snelheid te kunnen genieten.)
Wellicht ben ik dan een uitzondering want ik irriteer me al als ik een miliseconde vertraging bemerk. Maar je hebt wel een punt... misschien kan ik me momenteel beter concentreren op het TV gebeuren tot ik een beter idee heb voor het internet dan deze. Bedankt voor je waardevolle opinie.
@SXTC schreef:Wellicht ben ik dan een uitzondering want ik irriteer me al als ik een miliseconde vertraging bemerk. Maar je hebt wel een punt... misschien kan ik me momenteel beter concentreren op het TV gebeuren tot ik een beter idee heb voor het internet dan deze. Bedankt voor je waardevolle opinie.
Wij hebben ondertussen zo een hoge downloadsnelheden (200Mbps) dat het daar eigenlijk niet aan kan liggen. Als je vertraging hebt ligt het meestal aan de latency (ping), wifi en/of dns.
Een hogere downloadsnelheid gaat daar niet bij helpen en zeker niet kleine verschillen. (In sommige gevallen kan dat natuurlijk bv als je je download of upload bandbreedte verzadigt.)