Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

Beste weters,

Weet er iemand precies waar en hoe op welk punt het verbruikte internet volume gemeten word door Telenet? Ik heb een bevriend computer programmeur die zegt als er geen enkel toestel gehackt is geweest, wat ik ook niet vermoed, want ik heb dan ook met geen enkel toestel een probleem, dat er internetvolume gestolen wordt op mijn lijn. Hoe weet hij nog niet. Hij komt binnenkort een kijkje nemen naar mijn installatie en toestellen en hoe mijn HGW aangesloten is. Ook gaat hij kijken langs welke weg er iets open staat wat niet nodig blijkt, WiFi of bekabeld. Hij heeft mij ook aangeraden om op al mijn mobiele toestellen en al mijn computers “automatische updates” uit te schakelen, maar dat had ik al uit staan. Op mijn Philips Hue licht systeem kan ik dat ook uit zetten, maar denk niet dat het vandaar komt want dat zijn maar updates die nog geen minuut duren...Mijn TV’s en home cinema’s moet ik handmatig updaten. Dus misschien weet ik binnenkort meer van waar het intensief verbruik zou kunnen komen nu reeds 2 keer op 2 verschillende maanden...

Never trust in Dust
0 Likes
15 reacties
Quiller
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol! Twee handen vol!

Waar, hoe meet Telenet internet volume verbruik?

@Domi1963Meer en meer mensen zullen die limiet wel halen (dus meer dan 750 piek). De reden is dat er meer en meer data extern versluist wordt (en ik heb het niet over illegaal downloaden). De limiet (jeps telenet DIT is een beschuldiging) wordt voornamelijk in stand gehouden om hun dure play more concurrentieel te houden. Deze telt immers niet mee in je download... Kortom ik mag 24/24 play more (als ik het nog zou hebben (btw ik ben overgeschakeld op YUGO en relatief tevreden van maar het moet hopelijk nog beter worden (geregeld lukt de casting niet)) kijken / laten opstaan zonder te kijken, zonder dat ik daarmee (zogezegd) hun servers belast... Maar als ik 24/24 netflix zou laten draaien dan belast ik hun netwerk wel... Dit is puur bedrog.

0 Likes