Beantwoorden
Karel_V
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Webruimte migreren

Beste,

Ik maakte voor een feitelijke vereniging een voorlopige website op de webruimte bij een subgebruiker van de account van mijn dochter (mijn eigen webruimte wordt al gebruikt voor een andere vereniging). Nu wou ik die webruimte 'verplaatsen' naar een subgebruiker van de account van een bestuurslid ZONDER de naam van de webruimte te verliezen. Bedoeling is dat dit bestuurlid het verdere onderhoud van deze webruimte kan verrichten. Welke procedure moet ik hiervoor volgen? Kan iemand me dat stap voor stap beschrijven?

Hartelijk dank bij voorbaat!

Tags (2)
0 Likes
2 reacties
igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7786
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Webruimte migreren

Is dit gelinkt aan een domeinnaam? Anders zou ik u aanraden om een echte domeinnaam te nemen bijvoorbeeld bij one.com of mijn.hostingpartner.nl. Voor een 30 euro per jaar heb je uitgebreide mogelijkheden. Dan is het de zaak om al je HTML of andere pagina's via FTP te migreren naar je eigen computer en dan van je eigen computer naar de nieuwe webruimte.

Anders maak je nu gewoon verbinding via FTP naar de webruimte waar de pagina's nu staan en kopieer je de pagina's naar uw PC en dan van uw PC via FTP naar de ruimte van die persoon.

Het wordt natuurlijk moeilijker als je bvb Wordpress gebruikt door de connectie met een database. Maar ik denk het niet want dit draait niet op de gratis webruimte van Telenet.

Zonder domeinnaam zal je natuurlijk uw naam van de webruimte verliezen.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Karel_V
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party!

Webruimte migreren

Blijkbaar was het niet voldoende om een account aan te maken.

Aan de klantendienst van Telenet heb ik gevraagd om de bestaande URL te migreren naar de nieuwe account. Dat was na enkele dagen OK.

Op een klein probleem met het wachtwoord na, was het overzetten nadien zeer gemakkelijk.

 

0 Likes