24748
netweters
|
152273
antwoorden
|
20687
vragen
|
hallo
als ik een domein wil instellen dat luk maar als ik dan mijn pc wil verbinden met het domein komt de fout: het opgegven domein bestaat niet of kan geen contact maken met het domein, hoe zou dat komen ?
gewoon een active directory domain met windows server 2012 dat werkt niet
Best kan je de volgende keer iets duidelijker zijn. 🙂
Een windows domain opzetten is niet iets dat de meeste mensen doen. 🙂
Heb je op de domain controller de DNS correct ingesteld? Zorg er ook voor dat in de netwerkadapter de dns naar de localhost verwijst (127.0.0.1)
Stel dan de dns op de client pc in zodat het naar het ip van de domain controller wijst.
Daarna kan je pas de pc aan het domain toevoegen. Gebruik niet de NetBIOS naam maar de nieuwe manier dus domain.local ipv DOMAIN
Laat even weten of het lukt 🙂
hallo
het werkt nog steeds niet nog steeds de fout melding van het opgegeven domein bestaat niet of kan geen contact maken met het domein
Heeft het ooit al eens gewerkt of is dit de eerste keer dat je dit domein opzet?
Probeer eens om te pingen van je client naar het domein?
(vervang domain.local door je FQDN (volledige domeinnaam))
in cmd: ping domain.local
heb dat vroeger al gedaan toen ik nog een andere modem heb en sinds dat ik een nieuwe heb werkt dat niet meer en dat heb ik al geprobeerd maar werkt ook niet .
Je zou eigenlijk een vast ip op de server moeten hebben. De dns staat juist(tenminste als dit de server is)
Als je een vast-ip hebt ingesteld, herstart dan even de server.
Zorg ook dat de dns op de client gericht is naar het ip van de server. bv 192.168.1.2
dat was van de gewone pc deze is van de server
is het nu juist ?
Nee.
Op de server moet je dns: 127.0.0.1
op de client/gewone pc moet de dns het ip van de server zijn dus: 192.168.0.105
Ik weet ook niet welke screenshots van de server en welke van de gewone pc zijn, kan je dat verduidelijken?
Daarnaast, je server-ip staat in de dhcp range wat niet echt de bedoeling is. Kan je het een ip geven tussen 192.168.1.1 - 192.168.1.100?