als je een digicorder hebt en deze kan aangesloten laten rechtstreeks op de modem, en je eigen router enkel je eigen apparaten bedient achter bridging, zeker de cv8560e
als je koopdigicorders hebt dewelke overal zowat staan en uw huidige router enkel een access point, is , kan u nog steeds de cv8560e nemen, de bridge mode is optioneel
van wat ik hier las op het forum is bij de fast modem de wifi 2.4 en 5 ghz niet meer onderling los bruikbaar , en kan je dus geen apparaten meer forceren met hetgeen vanuw voorkeur te verbinden, plus mogelijks verbuikt hij wat meer wegens de ingebouwde wifi.
wel is hij compatibel met pods. en ook sowieso met nieuwere tv boxen, deze kunnen ook werken zonder coax kabel over wifi, als de afstand klein genoeg is. of gewoon bekabeld met utp, net zoals bij de cv maar in dat geval moet u uw eigen wifi voor uw tv boxen enzo voorzien.maar dus in geval van coax digicorders geen mogelijkheid deze niet rechtstreeks bekabeld aan een telenet modem verbonden te gebruiken (kan dan wel nog minder betrouwbaar, over powerline ed) . beide systemen kan je niet mengen
buiten dit is cv wél nog compatibel met de vorige telenet access points de fast werkt enkel goed samen met de nieuwe pods dacht ik
de cv8560e heeft dus klein voordeel als u een eigen mesh systeem wenst aan te kopen of reeds bezit en niet wil huren. hij heeft er gewoon geen. dit maakt, dat zijn wifi uw huidig eigen systeem niet hinderen zal. ook heeft hij dezelfde vorm als uw vorige welk installeren mogelijk eenvoudiger maakt.
qua internetkwaliteit zullen ze beiden wel ok zijn.
als u eigen router apparaten gebruikt met de 8560e beschikt u over een tweede extern ip adres voor uw eigen apparaat, het telenet apparaat blijft steeds zelf ook een gateway dus behoud ook zelf steeds een eigen aparte lan. soms wel praktisch bijvoorbeeld voor een camera dvr of dergelijke
u kan alleszinds uw huidige synology router gebruiken ook in combinatie met de fast of cv modem, maar enkel in geval van fast stelt u hem best opnieuw in , als access point en niet als router. dan doe hij enkel de wifi geen routertaken. in geval van de cv heeft u de keuze ervoor, dat hij enkel wifi doet en de cv de rest van de router taken ,
of dat hij apart ervan nog steeds beide blijft doen duys ook nog uw internet regelt. voor dat laatste vult u hem in in mijn.telenet bij briding.
maar daar speelt dus praktisch bij mee, of nu mogelijk uw digicorders aan een utp netwerkkabel switch aan de huidige modem hangen en dit zo kan blijven?. als u al een modem only had en uw huidige router heeft nog recente beveiligingsupdates, zou ik niet de fast kiezen. met de cv en briding blijft de vorige configuratie ongeveer behouden