Welke modem is wenselijk, de CV8560E of de F@ST3896-TN?
Ik ben van abonnement Whoppa naar "All-Internet + Telenet TV iconic" gegaan. Momenteel heb ik de modem only CV6181E met daarachter de router Synology RT2600AC. Ik heb destijds de router geplaatst om mijn wifi signaal te verbeteren dat met de toen aangeboden Telenet modems slecht was.
De modem CV6181E is niet geschikt voor 300 Mbps dat het huidig abonnement inhoud. Ik moet dus mijn modem omruilen.
Ik weet niet hoe de kwaliteit van het wifi-signaal is bij de modem F@ST3896LG-TN. Hierdoor weet ik niet of ik mijn huidige modem CV6181E zou omruilen met de CV8560E (heeft geen wifi, ondersteunt bridging zodat de Synology RT2600AC hierachter kan geplaatst worden), of dat ik de F@ST3896LG-TN zou nemen (ondersteunt geen bridging, kan de eigen router niet achter geplaatst worden). Ik heb ook geen idee of er andere problemen met één van deze twee aangeboden Telenet modems zijn (CV8560E, F@ST3896LG-TN) om de keuze tussen één van beide te vergemakkelijken.
De Synology RT2600AC ondersteunt wifi 5 maar geen wifi 6 zoals de F@ST3896LG-TN wel doet. Als de wifi van het toestel F@ST3896LG-TN niet goed is is er ook geen voordeel dat het wifi 6 is denk ik.
Welke modem lijkt aangewezen, de CV8560E of de F@ST3896LG-TN?
- Labels:
-
modem (HGW)
-
modem-only (EMTA)