Beantwoorden
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Werkt Safespot+ effectief op Apple toestellen?

Hallo,

Ik vroeg me af of Safespot (+) überhaupt zin heeft als je uitsluitend met Apple toestellen werkt.  Apple software is reeds sterk beveiligd omdat elke app in een Sandbox zit en geen contact kan maken met andere apps.  Daarom ook dat je geen antivirus software kan installeren op een Apple.  Het wordt de antivirussoftware immers onmogelijk gemaakt om het ganse systeem te scannen.  Aangezien ik het Telenet ONEup abonnement heb is Safespot+ inbegrepen.  Toch is onlangs mijn iPad gehackt.  Alles werkte plots veel trager (vooral e-mail) en Iemand had de naam die ik aan mijn iPad gegeven had, veranderd in ‘HAL 9001 beta’. Uiteraard heb ik direct mijn Apple ID wachtwoord veranderd.  Nu vraag ik me af of Safespot (+) misschien meer kwaad dan goed doet, omdat ik voorheen nooit problemen heb gehad.  

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Safespot

Tags (2)
0 Likes
4 reacties
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Werkt Safespot+ effectief op Apple toestellen?

Het is niet waar dat je geen antivirus software kan installeren op een Apple. Safespot-Guard is eigenlijk ook een, en er bestaan vele andere zoals bijv. ESET.

Geen antivirus beschermt 100% en het blijft mogelijk dat een gevaarlijk link of malware app door sluipt en de gebruiker blijft altijd het laatste beschermingsniveau.

De oplossing van Telenet werkt blijkbaar ook op het modem zelf, en heeft ook andere doelen (ouderlijk toezicht).

Kijk goed na wat de Safespot+ brengt en bepaal of jij dat nodig hebt. Als mogelijke "kwaad" zou ik vinden dat een of andere website foutief als gevaarlijke kan worden gezien en geblokkeerd zonder reden.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Werkt Safespot+ effectief op Apple toestellen?

0 Likes
Red_Baron
Experienced Weetjesweter
Berichten: 26
All I want for X-mas is YOU Wereld gedichtendag Dat loopt vlotjes. Twee handen vol!

Werkt Safespot+ effectief op Apple toestellen?

Well, ik had onlangs Kaspersky (het volledige pakket) geïnstalleerd op mijn iPad en het werkte voor geen meter.  Kaspersky gecontacteerd en daar zeiden ze dat een antivirus programma niet werkt op een Apple (omdat alle Apps in een Sandbox draaien).  Ik heb mijn geld terug gekregen.  Ik werk al jaren met Apple toestellen en nooit problemen gehad.  Nu heb ik Safespot+ en niet veel later wordt mijn iPad gehackt.  Toeval?  Misschien.  Ik heb Safespot terug verwijderd, ook omdat Telenet zeer vaag is over bepaalde aspecten van de precieze werking van Safespot (Ik zou de post terug moeten opzoeken waarin iemand dit in detail uitlegde).  Het was een lid van Netweters en deze persoon kreeg bijval van een paar andere Netweters.  Ik kan uiteraard niet met 100% zekerheid zeggen dat ze gelijk hebben, maar weet wel dat een paar van deze mensen Safespot ook terug verwijderd hebben wegens bepaalde problemen die ze ondervonden.  Ik vind het wel toevallig dat sinds ik Safespot+ geïnstalleerd heb, ik plots problemen ondervind.  Ook vind ik de werking van de VPN niet erg transparant.  Nergens kan ik zien met welke server en in welk land VPN op dat moment verbonden is.

0 Likes
amk
Freshman Meerweter
Berichten: 73
Goed bezig! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

Werkt Safespot+ effectief op Apple toestellen?

Laten we AUB verschil maken tussen Apple MacOS en Apple IOS toestellen. iPad heeft wel elke apps in Sandbox en mijn post vroeger gaat over Apple computers.

Ook iPad laat de apps hele netwerkverkeer zien, en VPN client is een goed voorbeeld. De Safespot app werkt hoogstwaarschijnlijk ook op die manier en indien jij erbij een andere VPN app gebruikt zullen ze elkaar beïnvloeden. Iedere VPN maakt ook omweg rond het deel van Safespot+ die in jouw router zit, dus hier zou ik wel twee keer nadenken over voor- en nadelen van allebei.

Persoonlijk vind ik de verschillende VPN apps niet helemaal te vertrouwen. De wijziging van jouw iPad naam zou ook en fout van die app kunnen zijn. Indien jij nergens kan zien met welke server en in welk land de VPN verbonden is, zou ik misschien een andere kiezen?

0 Likes