Beantwoorden
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Beste Netweters,

 

Misschien is dit niet de juiste plaats voor mijn probleem maar aangezien jullie mijn vragen zo goed  hebben beantwoord ivm een NAS probeer ik het toch..

Nu iets anders...

Sinds kort heb ik problemen bij het uitvoeren van Windows Updates.
Alles lijkt normaal te verlopen tot en met pc herstarten. Dan bij het opstarten worden de updates (zoals normaal) verwerkt, percentage loopt ook tot 100% maar dan...

Dan krijg ik een melding dat update mislukt is en dat de uitgevoerde updates ongedaan gemaakt worden (wat vrij lang duurt, maar ja). Na nogmaals automatische herstart kan ik verder in Windows werken maar niet ge-update.

Heeft er iemand hier een oplossing of advies over.

PS: ik heb de foutoplosser voor updates van Windows uitgevoerd maar die vind niets.

 

Groetjes, Andy

 

Inhoud gewijzigd door Jordi (mod) | Vorige titel: Windows updates

0 Likes
13 reacties
Ex-Netweter
 

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Het volgende heeft me altijd goed geholpen, namelijk het eerste gedeelte How to clear the 'SoftwareDistribution' folder.

https://www.windowscentral.com/how-clear-softwaredistribution-folder-windows-10

Eenmaal je alle stappen exact hebt doorlopen, laat je Windows Update eens opnieuw zoeken. Ik bedoel, handmatig door "Naar updates zoeken" te selecteren. Je zult wel merken dat het zoeken iets langer dan gewoonlijk zal duren; dat is perfect normaal (alles wordt als ware het terug opgebouwd).

 

Eenmaal je alle updates hebt kunnen installeren kan het ook geen kwaad om in de Command Prompt dit uit te voeren:

sfc /scannow

Indien je op 't eind melding krijgt dat er fouten zijn gevonden, voer het nog eens uit. Indien er geen fouten meer zijn herstart je je pc.

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Hi Nick,

Ik heb van alles geprobeerd maar nu krijg ik bij updates installeren volgende melding:

"Op uw apparaat ontbreken belangrijke beveiligings-en kwaliteitsfixes."

Hoe kan ik weten welke dit zijn en hoe kan ik die alsnog ophalen en installeren.

Groeten, Andy

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Probeer eens via deze weg van Microsoft.

Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Bedankt Janneman,

Lijkt me interessant maar wat gebeurd er met al de geïnstalleerde programma en andere bestanden ?

Blijven die 100% ongedeerd ?

Groetjes, Andy

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Windows updates mislukken


@Andylucky  schreef:

Bedankt Janneman,

Lijkt me interessant maar wat gebeurd er met al de geïnstalleerde programma en andere bestanden ?

Blijven die 100% ongedeerd ?

Groetjes, Andy

 


Hoi @Andylucky 

Hetgeen @janne_man voorstelt is compleet veilig. Doe maar.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Ik heb dat ooit eens gebruikt toen het me niet lukte om een update normaal door te krijgen. Dit had geen invloed op hetgeen al geïnstalleerd was en zeker niet op de andere bestanden.

Het is wel altijd aanbevolen om een backup te hebben (en zelfs twee of meer) van al je bestanden.

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Janneman,

Nu een tienpunten vraag.

Ik heb mijn pc enkele jaren geleden gekocht met Windows 7, digitaal heb ik die geupdate naar Windows 10. Ik heb gezien dat als je via een iso-bestand Windows 10 terug wilt installeren je de licencie kode nodig hebt. Die vind ik spijtig genoeg niet terug.

Heb je een idee hoe/waar ik die nog kan vinden.

Groetjes, Andy

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Bekijk en volg deze upgrade methode.

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Beste iedereen.

 

Ik heb al van alles geprobeerd.

Het laatste was in safe mode windows 10 opstarten (wat lukte) maar er kwamen geen updates binnen (half uur gewacht). Nochtans had ik wel verbinding met internet, heb verscheidene sites kunnen bereiken.

Enige verklaring ?

 

Tweede vraag, als ik via recovery Windows herinstalleer, met behoud van andere programma's en eigen bestanden, heb ik dan de licentiecode of productcode nodig ?

 

Terinfo: mijn pc werd destijds gekocht met Windows 7, toen het kon heb ik geüpdate naar Windows 10 wat probleemloos ging tot recent ik steeds foutmeldingen krijg bij updates.

 

Groeten, Andy

0 Likes
Ex-Netweter
 

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Welke foutmelding(en) krijg je nu nog? Maak eens een screenshot.

Heb je nog voldoende ruimte op de harde schijf?

0 Likes
Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Ruimte op harde schijf genoeg.

Dit is het bericht dat ik al eerder stuurde.

Andy

 

Sinds kort heb ik problemen bij het uitvoeren van Windows Updates.
Alles lijkt normaal te verlopen tot en met pc herstarten. Dan bij het opstarten worden de updates (zoals normaal) verwerkt, percentage loopt ook tot 100% maar dan...

Dan krijg ik een melding dat update mislukt is en dat de uitgevoerde updates ongedaan gemaakt worden (wat vrij lang duurt, maar ja). Na nogmaals automatische herstart kan ik verder in Windows werken maar niet ge-update.

Heeft er iemand hier een oplossing of advies over.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Windows updates mislukken

@Andylucky 

Je moet niet van alles doen. Je moet methodisch te werk gaan.

Gewone update. Als die niet werkt met de update assistant. Desnoods eens wachten met tussentijdse updates tot er terug een grote update is. De update assitant werkt denk ik alleen maar voor de grote updates. Pas als dat niet werkt kan je overwegen om een herinstallatie. Bij een herinstallatie zal je acherteraf allicht terug alle programma's moeten herinstalleren.

Doe aub de update via de link die ik in mijn eerste reactie meegaf. Hier is de link nogmaals. Klik daar op Update now.

Andylucky
Professional Weetjesweter
Berichten: 44
On a roll... Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Windows updates mislukken

Volgens mij is het probleem opgelost door de Windows Update Assistant erop los te laten.

Het heeft wel enkele uren geduurd maar zo te zien was het het wachten waard want als ik nu manueel naar updates laat zoeken zie ik geen foutmelding meer dat er bepaalde updates zouden mankeren.

Bedankt aan allen die mij hiermee geholpen hebben.

Ik zal dit bericht nu aanduiden als opgelost.

Groeten, Andy